رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش:

سواد رسانه‌ای در مدارس باید جدی گرفته شود

قزوین(پانا)- مصطفی بابایی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش درنشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قزوین گفت سواد رسانه‌ای در مدارس باید جدی گرفته شود.

کد مطلب: ۱۳۲۹۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
سواد رسانه‌ای در مدارس باید جدی گرفته شود

نشست هم‌اندیشی مصطفی بابایی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قزوین امروز یکشنبه در سالن کنفرانس ساختمان شماره یک اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

مصطفی بابایی اظهار داشت: نشست با فعالان حوزه رسانه در هر استان و شنیدن نکات و نقطه نظرات آنان در حوزه آموزش و پرورش از برنامه‌های این حوزه است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها به عنوان رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت، نقش بسزایی در امر اطلاع رسانی، تنویر افکار عمومی و آگاه سازی جامعه برعهده دارند، تاکید کرد: ضرورت دارد تا از ظرفیت کم نظیر رسانه‌ها برای تحقق اهداف آموزش و پرورش بیش از پیش استفاده شود.

بابایی ادامه داد:در این راستا تلاش میکنیم که هر مدرسه یک خبرنگار را داشته باشیم و از ظرفیت دانش آموزان هم برای انتشار اخبار مدارس استفاده کنیم.

وی درباره کتاب درسی سواد رسانه ای هم گفت: تلاش می کنیم این کتاب در مدارس به عنوان یکی از دروس مهم تدریس شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم رسانه‌های بومی در ارتقای سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان در هر استان گفت: در کشور 16 میلیون نفر دانش‌آموز داریم که دشمن تلاش می‌کند با حربه‌های رسانه‌ای آنها را از تحصیل و آموزش منحرف کند. برای اینکه با جنگ رسانه‌ای دشمن مقابله کنیم، باید خبرنگاران و کارشناسان رسانه در استان‌ها پای کار بیایند.

مصطفی بابایی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که شبکه بزرگی از رسانه‌های همراه با آموزش و پرورش را در کل کشور ایجاد کنیم تا اخبارهای امیدوارکننده حوزه‌های استانی آموزش و پرورش هم خیلی‌زود در سطح کشور بازنشر شود تا بتوانیم نسبت به جهاد تبیین و توسعه امید به ویژه در میان قشر دانش‌آموزان و معلمان گام برداریم.

وی ادامه داد: دشمن به شدت به دنبال مخدوش نشان دادن تصویر آموزش و پرورش در کشور ماست و به همین خاطر رسانه‌ها باید برای نشان دادن تصویری مثبت از فضای آموزشی در کشور با ما همراهی کنند و در ضمن روابط‌عمومی‌ها باید از ظرفیت خود دانش‌آموزان برای تولید محتواهای اثرگذار و خلاقانه در این بخش استفاده کنند.

بابایی با بیان اینکه ما بایستی نقاط قوت، نکات مثبت و موفقیت‌های آموزش و پرورش، دانش آموزان و فرهنگیان را به درستی تبیین و اطلاع رسانی کنیم، اضافه کرد: روابط عمومی‌ها باید با ابتکار عمل و رویکردهای خلاقانه؛ موارد مثبت و موفقیت‌های آموزش و پرورش را به درستی تبیین و منتشر کنند.

اصحاب رسانه در این نشست از مشکلات برخی مدارس و انتشار به موقع اخبار مدارس هم صحبت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار