ثبت بالاترین میزان مصرف برق در خراسان جنوبی

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی از شکسته‌شدن رکورد مصرف برق در این استان طی روز یکشنبه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ثبت بالاترین میزان مصرف برق در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهدی دادگر اظهار داشت: با افزایش بی‌سابقه دما در استان، رکورد مصرف برق این منطقه، روز یکشنبه شکسته و بالاترین میزان مصرف در 20 سال گذشته ثبت شده است.
وی مصرف برق استان را در روز یکشنبه 12 تیرماه 1401، در ساعت 13 عدد 302 مگاوات و در ساعت 22 عدد 318 مگاوات عنوان کرد و افزود: این عدد تاکنون در استان بی‌سابقه بوده و نسبت به بیشترین میزان ثبت شده سال گذشته، حدود چهار درصد رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آخرین رکورد ثبت شده مصرف برق استان، در ۷ تیرماه امسال، ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه صبح، معادل ۲۹۹ مگاوات و ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه شب، ۳۱۳.۵ مگاوات بوده است، گفت: به‌رغم افزایش محسوس دمای هوا و به دنبال آن افزایش بی‌سابقه مصرف برق، شبکه‌های برق استان در وضعیت پایدار قرار داشته و تاکنون هیچ‌گونه خاموشی برای مشترکان خانگی اعمال نشده است.
وی افزود: عدم استفاده از لوازم‌برقی پرمصرف در ساعت‌های اوج بار (۱۲ تا ۱۷ و ۱۸تا ۲۳)، استفاده از روشنایی روز، استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف، تنظیم دمای آسایش کولر گازی (۲۴ و ۲۵ درجه)، استفاده از دور کند کولر آبی و نصب سایبان را از جمله راهکارهای ساده و کم هزینه مدیریت مصرف عنوان کرد.
وی به همکاری خوب صنایع، کشاورزان، سازمان‌ها و نهادهای استان از جمله سپاه و بسیج، آموزش و پرورش، صدا و سیما و رسانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف در جامعه امری ضروری است که استفاده از ظرفیت تریبون‌های نماز جمعه، فضای‌مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات کمک زیادی به صرفه‌جویی در مصرف برق خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار