مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان:

هیچ‌کدام از تأسیسات پخش هرمزگان آسیب ندیده است

تهران (پانا) - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان با اشاره به اینکه هیچ‌یک از تأسیسات این شرکت در اثر زلزله بامداد امروز آسیب ندیده است، گفت سوخت‌رسانی به جایگاه‌های منطقه هرمزگان طبق روال عادی ادامه دارد و سوخت جبرانی نیز به جایگاه‌های منطقه ارسال شده است.

کد مطلب: ۱۲۹۰۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
هیچ‌کدام از تأسیسات پخش هرمزگان آسیب ندیده است

به گزارش وزارت نفت، احمد سالاری‌فر در این باره افزود: ستاد بحران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان از نخستین دقایق حادثه تشکیل شد و به‌منظور پایش سوخت‌رسانی به‌صورت حضوری نیز به مناطق کانون زلزله مراجعه و به طور عملیاتی شرایط سوخت‌رسانی در این مناطق بررسی شد.

وی با تأکید بر اینکه در ساعات ابتدایی زلزله جایگاه‌های عرضه سوخت منطقه با شلوغی مواجه شدند، گفت: به‌منظور تأمین سوخت موردنیاز مردم در همان نخستین دقایق نسبت به ارسال سوخت جبرانی به جایگاه‌ها اقدام کردیم و در همه مجاری عرضه تا شعاع مناسب سوخت‌رسانی انجام شد.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان با تأکید بر اینکه خوشبختانه هیچ یک از تأسیسات این شرکت در اثر زلزله آسیب ندیده است، ‌ تأکید کرد: در نخستین دقایق انبار نفت شهید رجایی، اسکله‌ها و تمامی جایگاه‌های منطقه زلزله‌زده پایش شد و خوشبختانه به هیچ‌یک از این تأسیسات خسارتی وارد نشده است.

سالاری‌فر تصریح کرد: هم‌اکنون مراجعه به جایگاه‌های عرضه سوخت کمتر شده است، اما پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به گرمای شدید هوا و استفاده مردم از کولر خودروها، مصرف سوخت افزایش یابد که پیش‌بینی‌های لازم برای استقرار تانکرهای سوخت در نزدیکی مجاری عرضه انجام شده است.

وی ضمن ابراز اطمینان از کافی بودن ذخایر سوخت منطقه، درباره سوخت‌رسانی به ماشین‌آلات راهداری و وسایل امدادی نیز گفت: برای تأمین بنزین و نفت‌گاز ماشین‌آلات امدادی تمهیدات ویژه‌ای به جایگاه‌های عرضه سوخت اعلام و تا شعاع مناسب نیز موجودی سوخت جایگاه‌های عرضه تأمین شد.

زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۲ دقیقه و ۷ ثانیه بامداد امروز، شنبه، ۱۱ تیرماه بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند. زلزله همچنان در بندر خمیر ادامه دارد و پس از وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری بیش از ۱۰ پس لرزه رخ داده است. کانون این زلزله روستای سایه‌خوش در بندرخمیر بوده است که امدادرسانی به این نقطه از سوی دستگاه‌های مختلف در حال اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار