مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران عنوان کرد؛

نوسازی در محله باغ آذری رونق می‌گیرد

تهران (پانا) - ‌مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از ر‌ونق نوسازی در محله باغ آذری در منطقه ۱۶ خبر داد و تصریح کرد که طرح بازنگری و اصلاح پهنه‌بندی ‌و ضوابط ساخت و ساز در حوزه‌های سکونتی محله باغ آذری ‌واقع در منطقه ۱۶ شهرداری تهران در ۲۳ خردادماه سال جاری به تصویب کمیسیون ماده پنج شهر تهران رسید.

کد مطلب: ۱۲۹۰۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نوسازی در محله باغ آذری رونق می‌گیرد

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کا‌وه حاجی علی اکبری با اعلام این خبر، عنوان کرد: این طرح با هدف تشویق ساکنین به تجمیع و نوسازی، افزایش توجیه پذیری اقتصادی و ترغیب مالکین و سرمایه گذاران به مشارکت در ساخت در محدوده ای به مساحت ۱۳ هکتار توسط سازمان نوسازی شهر تهران و از طریق دفتر توسعه محله، ضمن هماهنگی با شهرداری منطقه ۱۶ تهیه شد.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، محدوده طرح شامل ۱۲۳۵ قطعه مسکونی ریزدانه است که به دلیل عدم توجیه اقتصادی، نمی توانستند وارد فرآیند نوسازی شوند و با تشدید فرسودگی کالبدی و‌ مشکلات اجتماعی ناشی از آن مواجه شده بودند که پیشنهاد تغییر پهنه بندی سکونت آن به R۱۲۲ به کمیسیون ماده پنج ارائه شد و مورد تصویب قرار گرفت.

علی اکبری خاطرنشان کرد: با تغییر پهنه بندی در این محد‌وده، ضمن تشویق ساکنین به نوسازی، زمینه جهت اصلاح دانه بندی قطعات از طریق تجمیع و رسیدن به حدنصاب قطعه به منظور دریافت طبقه تشویقی، فراهم می شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که طرح پیشنهادی با لحاظ کلیه سرانه های مورد نیاز خدمات هفتگانه و فضای سبز پیش بینی شده است، ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن طرح باغ آذری، شاهد رشد روند نوسازی در این محله خصوصاً در محدوده بافت های مسکونی فرسوده و ناکارآمد آن باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار