عباس‌زاده در گفت‌وگو با پانا:

سیاست جمهوری اسلامی ایران، رفع تنش با عربستان است

مثلث ایران، ترکیه و عربستان سعودی می‌تواند طمع غربی‌ها را از دست‌اندازی به منطقه قطع کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران، رفع تنش با عربستان است، گفت اگر سعودی‌ها حسن نیت و جدیت داشته باشند، ما می‌توانیم ارتباط خود با عربستان را به ویژه با توجه به فرصت حج، ارتقا دهیم.

کد مطلب: ۱۲۸۹۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
سیاست جمهوری اسلامی ایران، رفع تنش با عربستان است

محمود عباس‌زاده در گفت‌وگو با پانا در خصوص سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به تهران، اظهار کرد: «سیاست جمهوری اسلامی ایران، رفع تنش با کشور عربستان است و عربستان در طول تاریخِ ارتباط با ما، هر وقت مشکلی داشته است، سعی کرده که با کمک ایران مشکلات را رفع کند. به نظر من اگر سعودی‌ها حسن نیت و جدیت داشته باشند، ما می‌توانیم ارتباط خود با عربستان را به ویژه با توجه به فرصت حج، ارتقا دهیم. »

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «بعضی از کشورها نیز در راستای تنش‌زدایی بین ایران و سعودی کمک می‌کنند و ما از آنها ممنونیم. بعید نیست بالاخره پیام‌هایی رد و بدل شود. ما در رفع موانع ارتباط ایران و عربستان حسن نیت و جدیت داریم و امیدواریم این مذاکرات به نتیجه برسد.»

وی درباره رویکرد دولت سیزدهم در سیاست خارجی نیز گفت: «رویکرد خوب است اما برای تحقق اهداف به تغییر ساختار در دیپلماسی نیاز است. حدودا 24 مورد از قوانین که نیازمند اصلاح ساختاری است را احصا کردم و به وزیر امور خارجه تقدیم خواهم کرد.»

عباس‌زاده جمهوری اسلامی ایران را محوری‌ترین، قدرتمندترین و مقتدرترین کشور منطقه دانست و افزود: «پس از جمهوری اسلامی ایران، کشورهایی مانند ترکیه و عربستان سعودی کشورهای محوری منطقه هستند و به نظر من یک مثلث ایران، ترکیه و عربستان سعودی می‌تواند طمع غربی‌ها را از دست‌اندازی به منطقه قطع کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار