امیر‌عبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با سرپرست وزارت خارجه افغانستان:

ایران در کنار مردم افغانستان است، اعلام آمادگی برای اعزام تیم پزشکی

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، واقعه زلزله در این کشور را که متاسفانه همراه با خسارات جانی و مالی جدی بود، تسلیت گفت.

کد مطلب: ۱۲۸۹۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ایران در کنار مردم افغانستان است، اعلام آمادگی برای اعزام تیم پزشکی

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اعلام مراتب همدردی دولت و مردم ایران با زلزله زده گان اظهارداشت: بخشی از کمک های جمهوری اسلامی ایران در قالب دو محموله هوایی به سرعت به افغانستان ارسال شد.

حسین امیرعبداللهیان با اشاره به اعزام گروه های امدادی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به افغانستان تاکید کرد: ما همچون گذشته در کنار مردم شریف و صبور افغانستان هستیم و در صورت نیاز آماده اعزام تیم پزشکی هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این‌ گفتگوی تلفنی، درباره حق آبه ایران از رود هیرمند ، تاکید کرد: درخواست جدی داریم که هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان در عمل به تعهدات دوجانبه خود مطابق قراردادهای لازم الاجرای فی مابین در حوزه حق آبه ایران و آب های مرزی همکاری لازم و جدی را داشته باشد و با حل این مسئله ، آن را به عاملی برای تقویت همکاری و دوستی بین دو کشور و ملت مبدل کند.

دکتر امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد، با همکاری دو کشور روند مقابله با جرایم سازمان یافته و پدیده های شوم قاچاق مواد مخدر و انسان و مبارزه با تروریسم مرتفع شود.

امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز ضمن تشکر از پیام های تسلیت و ابراز همدردی مقامات کشورمان و همچنین ارسال به موقع کمک های جمهوری اسلامی ایران برای زلزله زدگان و استقبال و قدردانی مردم افغانستان از وصول این کمک ها، اظهار داشت: در شرایط کنونی فراهم کردن سرپناه برای زلزله زدگان بسیار مهم است.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان ضمن قدردانی مجدد از ارائه خدمات گسترده به مردم این کشور در شرایط سخت و دشوار کنونی، بر اهتمام این کشور برای توسعه و گسترش روابط تاکید کرد.

وی خواستار اعزام یک هیئت از بخش کشاورزی و مبارزه با مواد مخدر جهت دیدار از جمهوری اسلامی ایران شد.

امیرخان متقی همچنین از ادامه رایزنی های دوجانبه و اعزام هیات تخصصی از وزارت نیروی جمهوری اسلامی برای پیگیری حق آبه ایران استقبال کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار