محتوای مرتبط با آزادسازی خرمشهر در کتاب‌های درسی معرفی شد

تهران (پانا) - سوم خرداد سالروز حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر قهرمان است که محتواهای مختلفی در این رابطه در کتاب‌های درسی وجود دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
محتوای مرتبط با آزادسازی خرمشهر در کتاب‌های درسی معرفی شد

نظر به اهمیت کتاب‌های درسی به عنوان یک رسانه در نشر و انتقال ارزش‌‌های دفاع مقدس به دانش آموزان، به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، محتواهای مرتبط با این حماسه در در 5 کتاب درسی پایه‌های مختلف شامل کتاب آمادگی دفاعی، پایه نهم درس پایداری و مقاومت مردم خرمشهر به همراه تصاویر شهیدان جهان آرا و بهنام محمدی و درس آزادسازی خرمشهر؛ کتاب فارسی سوم دبستان درس بوی سیب و یاس؛ کتاب مطالعات اجتماعی ششم دبستان درس‌های آزادی خرمشهر، خرمشهر در چنگال دشمن، علت‌های حمله‌ی نظامی عراق به ایران، اشغال خرمشهر، تصاویری از: خرمشهر قبل و بعد از حمله نظامی ارتش عراق، نماز مدافعان خرمشهر، شادمانی مردم و درس خرمشهر در دامان میهن؛ کتاب تاریخ(3)-پایه دوازدهم با عنوان آزادسازی مناطق اشغالی؛ کتاب تاریخ معاصر ایران- پایه یازدهم با عنوان ایرانیان بسیج می شوند، ارائه شده است.

آزادسازسی خرمشهر

فتح خرمشهر فتح خاک نیست، بلکه فتح ارزشهاست. امام خمینی (ره )

در سراسر سال‌های پر افتخار دفاع مقدس، روزهای بزرگی به ثبت رسیده است که عظمت و اهمیت آن همواره در اذهان باقی خواهد ماند. سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر در خلال جنگ تحمیلی هشت ساله نیز از همین افتخارات دوران هشت سال دفاع مقدس است. درسوم خرداد 1361 یکی از پرشکوه ترین وغرور آمیزترین افتخارات ملت دلیر ایران رقم خورد وشکوه وعزت ایرانیان دراین روز به بهترین وجه خود به منصه ظهور رسید و قدرت ایمان، اراده، پایداری و ایثار به عنوان اصلی ترین عامل شوکت وعظمت ملت ایران، غرور مسکتبران زمان را درهم کوبید. در ساعت 2 بعد از ظهر روز سوم خرداد 1361، طی عملیات بیت المقدس، پس از 24 روز رزم بی امان، خرمشهر به طور کامل آزاد شد و پرچم پرافتخار اللّه اکبر، بر فراز مسجد جامع به اهتزاز در آمد. خرمشهر، این شهر مقاوم که پس از 35 روز پایداری و مقاومت، در چهارم آبان ماه 1359، به اشغال دشمن درآمده بود، پس از 578 روز (نوزده ماه) اسارت، بار دیگر به آغوش گرم میهن اسلامی بازگشت. رزمندگان اسلام در اولین اقدام، نماز شکر را در مسجد جامع خرمشهر اقامه کردند. خبر آزادسازی خرمشهر به سرعت در همه جا طنین افکند و ملت مسلمان ایران را که مدت ها در آرزوی شنیدن چنین خبر مسرت بخشی بودند، غرق شادی و سرور کرد.

امام خمینی(ره) فتح خرمشهر را از امور مافوق طبیعت و از عنایات خداوند دانسته است و مقام معظم رهبری، حماسه آزادی خرمشهر را حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جهان قلمداد کرده و آن را پرچم سرافرازی و پایداری ملت ایران معرفی کرده است.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت کتابخانه و مرکز اسناد، بخش نمایشگاه مجازی به آدرس http://lib.oerp.ir از محتواهای ارائه شده دیدن کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار