ابراز علاقه ازبکستان برای بهره‌گیری از مسیرهای ترانزیتی ایران و بندر چابهار

تهران (پانا) - معاون وزیر امور خارجه جمهوری ازبکستان در دیدار با معاون اقتصادی وزارت امور خارجه بر علاقه‌مندی خود برای بهره‌گیری از مسیرهای ترانزیتی ایران و به ویژه ظرفیت‌های مناسب بندر چابهار تاکید کرد و مقرر شد کار گروه‌های تخصصی در این رابطه فعال شوند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ابراز علاقه ازبکستان برای بهره‌گیری از مسیرهای ترانزیتی ایران و بندر چابهار

فرقت صدیق اف معاون وزیر امور خارجه جمهوری ازبکستان که برای حضور در نشست معاونان وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به تهران سفر کرده است، عصر یکشنبه با مهدی صفری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار کرد.

در این ملاقات آخرین وضعیت همکاری های دو کشور در حوزه‌های مرتبط با اقتصاد، تجارت و حمل و نقل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرف ازبکی در این دیدار بر علاقه‌مندی خود برای بهره گیری از مسیرهای ترانزیتی ایران و به ویژه ظرفیت‌های مناسب بندر چابهار تاکید کرده و مقرر شد کار گروه‌های تخصصی در این رابطه فعال شوند.

معاون وزیر خارجه ازبکستان با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور ایران به ازبکستان جهت شرکت در اجلاس سران شانگهای و دیدار رسمی دو جانبه با همتای ازبکستانی خود، این سفر را یک رویداد مهم تاریخی در روابط دو کشور دانست.

در ادامه، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به روند رو به رشد تعاملات دو کشور در دو سه سال اخیر، آمادگی طرف ایرانی برای همکاری با ازبکستان در همه زمینه‌های موجود را اعلام کرده و خواستار تلاش بیش از پیش طرفین برای افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور شد.

در این رابطه مقرر شد طرفین تسهیلات لازم برای برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی را مهیا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار