معاونان وزیران امور خارجه عضو اکو در تهران با هم دیدار می‌کنند

تهران (پانا) - معاونان وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته در تهران گرد هم می‌آیند و در ارتباط با مسائل مهم روز گفت‌وگو و تبادل نظر می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
معاونان وزیران امور خارجه عضو اکو در تهران با هم دیدار می‌کنند

مقام های کشورهای عضو اکو قرار است در نشست‌های جمعی و دوجانبه به بررسی راه‌های ارتقا بیشتر همکاری‌های منطقه‌ای بپردازند.

موضوعات مهمی چون آزادسازی‌های بیشتر تجاری مابین کشورهای عضو، تقویت ترانزیت و حمل و نقل درون منطقه‌ای و پیگیری اجرای موثر توافق های نشست سران اکو در عشق آباد از جمله دستور کارهای مهم نشست‌های این هفته در دبیرخانه اکو در تهران است.

شرکت کنندگان همچنین در مورد راه‌های تامین مالی طرح های بزرگ منطقه‌ای تبادل نظر می کنند.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ضمن شرکت در نشست اکو و نیز دیدارهای دوجانبه با همتایان خود در حاشیه این نشست، برنامه‌هایِ دیپلماسی اقتصادی و سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران در بسط روابط و همگرایی اقتصادی با کشورهای عضو از جمله پیشنهادات مطرح شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در نشست سران را دنبال می کند.

کشورهای ازبکستان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ایران، افغانستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان و تاجیکستان اعضای اکو را تشکیل می‌دهند. هفت کشور از ۱۰ کشور عضو اکو محصور در خشکی هستند و برای دسترسی به بازارهای جهانی، به سایر کشورها و مسیرهای ترانزیتی متکی هستند.

منطقه اکو با هشت میلیون کیلومتر مربع مساحت و نیم میلیارد جمعیت، یکی از مناطق مهم و تاثیرگذار در ترانزیت بین المللی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار