سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت:

هنوز مورد مشکوکی از «آبله میمون» در ایران نداشته‌ایم

تهران (پانا) - سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت درخصوص آبله میمونی، خوشبختانه تاکنون مورد مشکوک و خاصی گزارش نشده است و شبکه بهداشتی کشور هر مورد مشکوکی را بررسی می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
هنوز مورد مشکوکی از «آبله میمون» در ایران نداشته‌ایم

به گزارش وزارت بهداشت، پدرام پاک آیین گفت: آبله میمونی، یک بیماری ویروسی و از دسته ویروس آبله انسانی است. در حال حاضر ۱۵ کشور دنیا موارد مشکوک این بیماری را گزارش کرده‌اند. در این ۱۵ کشور، ۱۹۷ مورد مشکوک گزارش شده و ۱۰۸ مورد تشخیص قطعی در دنیا داده شده است.

وی با بیان این که فعلا مشکلی در خصوص این بیماری در کشور وجود ندارد، افزود: وزارت بهداشت، افراد مشکوک را بررسی می‌کند تا از عدم ابتلای آنها به آبله میمونی اطمینان حاصل کند. همچنین درباره پیشگیری و درمان این بیماری، متن راهنمایی تدوین شده که در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان این که سرایت پذیری این بیماری چندان بالا نیست، تصریح کرد: این بیماری از طریق تماس با حیوان آلوده، تماس با جسد و یا خوردن گوشت آن و گازگرفتگی یا خراش پوست توسط حیوان آلوده و همچنین از طریق قطرات تنفسی انسان مبتلا، عطسه یا سرفه او منتقل می شود.

پاک آیین در پایان گفت: از آنجا که سرایت پذیری این بیماری بالا نیست، تصور نمی شود کار به همه‌گیری بالا بکشد و جای نگرانی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار