هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع ابتلا به «آبله میمون»‌

تهران (پانا) - سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیش‌بینی کرده است که موارد بیشتری از ابتلا به «آبله میمون» در سطح جهان ظاهر می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۱۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع ابتلا به «آبله میمون»‌

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که انتظار دارد موارد بیشتری از آبله میمون شناسایی شود زیرا نظارت بر کشورهایی که به طور معمول این بیماری در آنها شایع نیست، گسترش پیدا می‌کند.

آژانس ملل متحد اعلام کرد: تا روز گذشته (شنبه)، ۹۲ مورد تایید شده و ۲۸ مورد مشکوک به آبله میمون در ۱۲ کشور عضو سازمان گزارش شده است که ویروس آبله میمون بومی این مناطق نیست. همچنین در روزهای آینده راهنمایی ها و توصیه های بیشتری به کشورها در مورد چگونگی کاهش گسترش ویروس آبله میمون ارائه خواهد شد.

در گزارش این سازمان آمده است: اطلاعات موجود حاکی از آن است که انتقال این بیماری از انسان به انسان تنها در میان افراد علامت دار که در تماس فیزیکی نزدیک با یکدیگر هستند، رخ می دهد.

آبله میمون یک بیماری عفونی است که معمولا خفیف است و در بخش‌هایی از غرب و مرکز آفریقا بومی است. این بیماری از طریق تماس نزدیک منتشر می شود؛ بنابراین می توان به راحتی از طریق اقداماتی مانند خود ایزوله سازی و رعایت موارد بهداشتی آن را مهار کرد.

"دیوید هیمن"، یک مقام سازمان جهانی بهداشت و متخصص بیماری های عفونی گفت: یک کمیته بین المللی از کارشناسان از طریق ویدئو کنفرانس تشکیل جلسه دادند تا آنچه را که باید در مورد شیوع بیماری مطالعه شود از جمله اینکه آیا شیوع بیماری از طریق ناقلان خاموش وجود دارد، چه افرادی در معرض خطر هستند و نیز راه های مختلف انتقال آن، به مردم اطلاع رسانی شود.

وی افزود: تماس نزدیک، راه اصلی انتقال بیماری آبله میمون است زیرا بثورات پوستی این بیماری بسیار عفونی هستند. به عنوان مثال، والدینی که از کودکان بیمار مراقبت می کنند و همچنین کادر درمان در معرض خطر قرار دارند و به همین دلیل است که برخی از کشورها شروع به واکسیناسیون تیم هایی کرده اند که از بیماران مبتلا به آبله میمون مراقبت می کنند.

این مقام سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد:‌ شیوع آبله میمون‌، شبیه به روزهای اولیه همه‌گیری کووید-۱۹ نیست زیرا به راحتی منتقل نمی‌شود. افرادی که ممکن است در معرض تماس با آلودگی قرار گرفته باشند یا علائمی از جمله تب و بثورات پوستی در آنها مشاهده شده است باید از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته متخصص بیماری های عفونی، واکسن‌هایی در دسترس هستند اما مهم‌ترین پیام این است که می‌توان از خود در برابر بیماری محافظت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار