معاون اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

۱۳ نفر از خطر غرق در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند

تهران (پانا) - معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت با تلاش تیم‌های جست و جو و نجات دریایی این اداره کل، در ۲ عملیات جداگانه ۱۳ نفر از خطر غرق و مرگ حتمی در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۳ نفر از خطر غرق در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند

محمد قاسمی اظهار کرد: ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه امروز طی تماس مالک موتورلنج حامل بار تجاری با ۶ سرنشین در مسیر دبی به گناوه، مبنی بر آبگرفتگی و احتمال غرق در محدوده هشت مایلی جزیره خارگ، شناور ناجی ۹ با وجود مشخص نبودن موقعیت دقیق و محدودیت دید به دلیل شرایط جوی (گرد و غبار) حاکم بر منطقه، بلافاصله به محدوده وقوع حادثه اعزام شد.

وی بیان کرد: شناور ناجی ۹ در ساعت ۰۷:۴۰ همه سرنشینان موتورلنج یادشده را از داخل جان پناه نجات داده و به سمت پایگاهش به حرکت درآمد و پس از پهلوگیری در اسکله مروارید جزیره خارگ نجات یافتگان را به مسئولان مربوطه تحویل داد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در دومین عملیات نیز ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه با اعلام اضطرار موتور لنج باری حامل هفت سرنشین به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی بندر دیر، مبنی بر آبگرفتگی و احتمال غرق شدن در ۱۷ مایلی این بندر در مسیر گناوه به دبی پس از هماهنگی لازم شناور ناجی ۱۸ به موقعیت وقوع حادثه اعزام شد.

قاسمی ادامه داد: شناور ناجی ۱۸ در ساعت ۱۲:۰۰ پس از رسیدن به موقعیت اعلام کرد شناور یادشده از قسمت پاشنه دچار آبگرفتگی شده و احتمال نجات آن بوسیله یدک کش وجود دارد.

وی گفت: برهمین اساس یدک کش نجف برای عملیات یدک‌کشی اعزام شد اما ناجی ۱۸ در ساعت ۱۳:۰۰ اعلام کرد موتورلنج حادثه دیده غرق شده اما تمامی سرنشینان آن را نجات داده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: پس از اتمام عملیات نجات، شناورهای اعزامی به سمت پایگاه‌شان بازگشتند.

قاسمی یادآور شد: شناور ناجی ۱۸ پس از پهلوگیری در ساعت ۱۴:۲۰ نجات یافتگان را به مسئولان مربوطه تحویل داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار