معاون وزیر آموزش و پرورش:

همانطور که طهارت مقدمه عبادت است، بهداشت و سلامت مقدمه و زیربنای تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد بهداشت و سلامت مقدمه و زیربنای تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۲۷۹۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
همانطور که طهارت مقدمه عبادت است، بهداشت و سلامت مقدمه و زیربنای تعلیم و تربیت است

صادق ستاری‌فرد در مراسم همایش ملی سفیران سلامت دانش آموزی که در دبستان عدالت منطقه ۵ برگزار شد اظهار کرد: امروز یک استاد تربیت و اخلاق را از دست دادیم که باید درگذشت او را به همه جامعه تسلیت بگوییم.

وی افزود: یکی از مواردی که در سند تحول به عنوان منشور عملیاتی و اجرایی آموزش و پرورش به آن اشاره شده نقش عوامل موثر در تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است.

ستاری فرد ادامه داد: در حوزه سلامت این عزیزان همکاری خوبی داشتند که باید از آنان تشکر کرد در روزهای گذشته مادر یک دانش آموز در اصفهان دچار بیماری می شود و این دانش آموز از طریق آموزش های سلامت که در مدرسه دیده بود او را نجات می دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از ساحت های مهم سند تحول بنیادین، ساحت زیستی و بدنی است یعنی دانش آموز چگونه زیستن و به‌زیستی را بیاموزد و این امر در وجودش نهادینه شود.

وجود بالغ بر ۵ هزار و ۸۰۰ مربی بهداشت در مدارس

وی با با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره علم نافع گفت: یکی از این علوم و دانش های آموزشی و تربیتی، ساحت تربیت یادگیری حوزه بهداشت و سلامت است امروز در آموزش و پرورش بالغ بر ۵ هزار و ۸۰۰ مربی بهداشت داریم.

ستاری فرد عنوان کرد: حدود ۵ میلیون دانش آموز دسترسی مستقیم به مراقبان بهداشت دارند و هزاران سفیر سلامت این آموزش ها را می بینند و به همسالان خودمنتقل می کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: یادگیری اجتماعی مهم ترین جنبه های مورد تاکید است که باید به آن توجه شود یادگیری اجتماعی یعنی می بینیم و یاد می گیریم. دانش آموز یادگیری را اجتماعی می بیند و در وجودش نهادینه می شود هم آموزش می بیند و هم آموزش می دهد.

به دلیل فعالیت مجاهدانه معلمان و مراقبان سلامت به موفقیت‌های چشم گیری در آموزش‌های حضوری دست یافتیم

وی با بیان اینکه بسط خودمراقبتی و آموزش به همسالان از طریق دانش آموزان از برنامه ها جدی ماست گفت: مشارکت دانش آموزان در فعالیت تربیتی اهمیت دارد؛ توانستیم از بحران کرونا به لطف خدا و برنامه های حکمرانی عبور کنیم و در زمره چند کشور اول در مساله مدیریت کرونا قرار بگیریم.

ستاری فرد اظهار کرد: در آموزش های حضوری نیز نگران بودیم که با ایجاد این آموزش موج هفتم ایجاد شود اما به دلیل فعالیت مجاهدانه معلمان و مراقبان سلامت به موفقیت های چشم گیری در آموزش های حضوری دست یافتیم.

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بعد از مدت ها تغذیه دانش آموزی را آغاز کرده که این امر نیاز بود و ضرورت داشت، میانگین سرانه شیر دانش آموزان هر ۳ روز یک لیوان است که در دنیا این امر هر روز اتفاق می افتد. ما این کار را در البرز و سیستان و بلوچستان شروع کردیم و ۷۵ هزار دانش آموز تحت پوشش بسته تغذیه و امنیت غذایی دانش آموزی قرار گرفته اند.

آغاز فعالیت‌های تفریحی و ورزشی در جامعه معلمان و دانش‌آموزان

وی با اشاره به اینکه امیدوارم این طرح برای ۳ تا ۵ میلیون دانش آموز مناطق محروم و مرزی اجرا شود اظهار کرد: در کنار این موضوع، بحث تحرک و نشاط در مدرسه و چرخه خواب و بیداری دانش آموزان اهمیت دارد برای تحرک دانش آموزان برنامه جدی داریم از طرفی فعالیت های تفریحی و ورزشی در جامعه معلمان و دانش آموزان شروع شده است.

ستاری فرد با بیان اینکه اولین مجموعه دولتی در راستای در اختیار قرار دادن مجموعه های ورزشی برای اولیا و دانش آموزان هستیم افزود: در این مسیر نیازمند همراهی رسانه ملی هستیم تا نسبت به ترویج فرهنگ زیست مناسب دانش آموزی همکاری داشته باشیم.

معاون وزیر گفت: ناهنجاری قامتی یکی از چالش های جدی است که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام دانش آموزان را غربالگری و این ناهنجاری را اصلاح می کنیم. مکمل یاری و بهداشت دهان و دندان نیز از جمله برنامه های در دستور کار است.

ایجاد ۱۳۲۳ اتاق بهداشت در مدارس

وی با اشاره به اینکه همانطور که طهارت مقدمه عبادت است، بهداشت و سلامت مقدمه و زیربنای تعلیم و تربیت است بیان کرد: موضوع سلامت و بهداشت دانش آموزان در سند تحول بنیادین اشاره شده است ایجاد ۱۳۲۳ اتاق بهداشت در مدارس و تجهیز ۵ هزار مدرسه به اقلام بهداشتی انجام شده و برای همه مدارس تجهیزات بهداشتی و سلامتی را پیش بینی خواهیم کرد.

گفتنی است یک نهال در این مراسم به یاد شهید علی شمسی پور شهدای مدافع حرم کاشته شد. همچنین از دانش آموزان سفیر سلامت نیز تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار