اخطار کاپیتان به مدعیان حضور در تیم ملی: باید رگ غیرت‌تان به جوش بیاید

تهران (پانا) - کاپیتان تیم ملی کاراته ایران معتقد است سال آینده برای کاراته ایران سالی پررویداد است که باید جدی گرفته شود.

کد مطلب: ۱۲۵۱۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
اخطار کاپیتان به مدعیان حضور در تیم ملی: باید رگ غیرت‌تان به جوش بیاید

به گزارش تسنیم، ذبیح‌اله پورشیب درخصوص هفتمین قهرمانی تیم دانشگاه آزاد در سوپر لیگ کاراته اظهار داشت: خدا را شکر باز هم توانستیم قهرمان شویم و نشان دادیم تیم بزرگ دانشگاه آزاد چقدر با کیفیت و قدرتمند است. در این قهرمانی از تشکیلات مدیریتی، کادرفنی و بازیکنان زحمت کشیدند تا از اعتبار و نام تیم ریشه‌دار دانشگاه آزاد دفاع کردند.

وی در پاسخ به این سوال که تیمی در مسیر قهرمانی تیم دانشگاه آزاد را اذیت کرد، گفت: بله خیلی از بازیکنان ملی‌پوش در تیم‌های دیگر بودند و قابل احترام بودند. بازیکنان جوانان، باانگیزه و باتجربه‌ها همه آمده بودند خود را نشان بدهند و هیچ تیمی برای باخت نیامده بود و یک جاهایی نیز تیم ما را قلقلک دادند، اما تیم قدرتمند دانشگاه آزاد با اقتدار قهرمان مسابقات شد.

ملی‌پوش تیم کاراته دانشگاه آزاد در خصوص اینکه به نظر می‌رسد سوپر لیگ کاراته جایگاه گذشته خود را از دست داده است، تاکید کرد: عدم برنامه‌ریزی درست در سالیان گذشته و عدم ورود اسپانسرها در این زمینه تاثیرگذار بوده است. هزینه‌ها تیمداری و قرارداد لیگ کاراته بسیار اندک است و شاید کل هزینه‌های یک تیم معادل قرارداد یک بازیکن لیگ فوتبال نباشد. امیدوارم فدراسیون و سازمان لیگ کاراته بتوانند با همکاری یکدیگر اسپانسرهای خوب را جذب کنند، چرا که بسیاری از جوانان با همین قراردادها بتوانند بخشی از امورات خود را بگذرانند. از طرف لیگ در جوانان ایجاد انگیزه‌ای می‌کند تا خود را مقابل بزرگان کاراته نشان بدهند و مورد توجه کادرفنی تیم ملی قرار بگیرند.

پورشیب در خصوص ستاره این فصل سوپر لیگ کاراته افزود: به نظر من ستاره مسابقات امسال بردارم، مهرداد پورشیب بود. مهرداد در مرحله پایانی 5 بازی کرد و هر 5 بازی خود را برد و در مجموع نیز با 6 مسابقه و 6 پیروزی عملکرد بسیار خوبی در وزن 75- کیلوگرم داشت. مهرداد سال‌ها است به دنبال نشان دادن خود است، اما فرصتی پیدا نکرده است. او نشان داد هم به عنوان رئیس هیئت کاراته ایلام می‌تواند یک مدیر خوب باشد و هم در تاتامی نیز هنر مدیریت کردن را نشان بدهد. برادرم تنها رئیس هیئتی است که مسابقه می‌دهد و در لیگ نیز قاطعانه کاراته‌کاهای اوزان خود را برد و همه نیز این موضوع را دیدند. او نشان داد انگیزه‌ بالایی دارد و ناامید نشده است و همچنان تلاش خود را انجام می‌دهد.

وی در خصوص کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا گفت: همیشه تشنه مسابقه هستم و هر مسابقه‌ای برای من شرایط خود را دارد و لذت بخش است. لیگ، قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان برایم تفاوتی ندارد و همیشه تشنه مبارزه هستم. قهرمانی آسیا نیز یک ماه پیش بود که آن را فراموش کردم و آینده برایم مهم است و از گذشته فقط درس می‌گیرم. در حال حاضر نیز به آینده فکر می‌کنم تا باز هم بتوانم مدال‌ها دیگر را برای کشورم کسب کنم، چرا که قلبم برای پرچم عزیز کشور و نام ایران می‌تپد تا بهترین عناوین را کسب کنم.

کاپیتان تیم ملی کاراته در خصوص تعدد رویدادهای مهم کاراته در سال آینده از جمله مسابقات قهرمانی آسیا، کشورهای اسلامی، ورلد گیمز و بازی‌های آسیایی تصریح کرد: کادرفنی باید برای این رویدادهای بهترین تصمیم را بگیرد تا تیم بهترین نتایج را کسب و حقی از کسی ضایع نشود. باید دید چه بازیکنی در بهترین کیفیت هستند تا در این رویدادها حضور داشته باشند. مسابقات ورلد گیمز با حضور بهترین‌های کاراته دنیا در بالاترین سطح به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و من هم نماینده ایران در این مسابقات هستم و امیدوارم بهترین نتیجه را کسب کنم. دو دوره در بازی‌های آسیایی حضور داشتم و یک طلا و یک نقره را کسب کردم و دوست دارم در این دوره نیز حضور داشته باشم و بهترین نتیجه را کسب کنم.

پورشیب در خصوص برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته گفت: کادرفنی باید شرایط را مشخص کند تا حق کسی ضایع نشود و کسی که بهترین است به مسابقات اعزام شود. ضمن اینکه تمام بازیکنان جوان و باتجربه‌ تیم ملی لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی را در تمامی اوزان دارند، اما مهم نام ایران و پرچم کشورمان است تا در مسابقات به اهتزار در بیاید و باید رگ غیرت بچه‌های حاضر در این مسابقات برای کسب بهترین نتیجه به جوش بیاید.

وی در خصوص حواشی همیشگی مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کاراته و عدم پذیرش شکست‌ها از سوی بازنده‌ها با مطرح کردن اتهاماتی تصریح کرد: قطعاً باید مدیریت شود و با خاطیان چه بازیکن و داور برخورد شود. نباید کسی طلبکار باشد و مهم این است کاراته نتیجه بگیرد، چرا که بازخورد آن برای همه جامعه کاراته است. باید انتخابی درست و حسابی زیر نظر باشد و با کیفیت برگزار شود تا حقی از کسی ضایع نشود و همه چیز واضع باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار