محمد بن عبدالرحمن آل ثانی به تهران می‌آید

تهران (پانا) - محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر به تهران سفر می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۵۱۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی به تهران می‌آید

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه قطر در جریان این سفر با حسین امیر عبداللهیان همتای ایرانی خود دیدار و رایزنی می کند. بر اساس برنامه پیش بینی شده دیدار وزیران امور خارجه ایران و قطر در روز پنچ شنبه 7بهمن ماه در تهران انجام می شود.

وزیران امور خارجه ایران و قطر شب گذشته نیز با یکدیگر به صورت تلفنی رایزنی کرده بودند.


سفیر ایران در قطر بامداد روز چهارشنبه با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی شب گذشته وزیران امور خارجه ایران و قطر در توییتی به اهمیت این گفت و گوی تلفنی اشاره کرد و نوشت: روابط که نزدیک باشد، تحولات که سریع باشد، موضوع که مهم باشد، در یک شب دو تماس تلفنی برقرار می شود.

بر اساس گزارش‌ها، وزیر خارجه قطر روز گذشته نیز علاوه بر گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه ایران، با بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به صورت تلفنی گفت وگو کرده بود.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در تماسی تلفنی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود درمورد آخرین تحولات مذاکرات وین درخصوص برنامه هسته ای ایران و همچنین آخرین تحولات پرونده افغانستان رایزنی کردند.

دو طرف در این گفت‌وگو درخصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز رایزنی کردند.

همچنین بر اساس اعلام رسانه های خبری به نقل از کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر ۳۱ ژانویه در کاخ سفید با یکدیگر دیدار می‌کنند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای عنوان داشت که این سفر فرصتی برای مشورت در مورد طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد توجه دو طرف از جمله ارتقای امنیت در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه، تضمین ثبات عرضه جهانی انرژی، حمایت از مردم افغانستان و افزایش همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو کشور است.

بر اساس این گزارش حدود دوهفته پیش نیز وزیر امور خارجه ایران در سفری به دوحه با تعدادی از مقامات عالی رتبه این کشور عربی از جمله امیر قطر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار