مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران:

در هیچ نقطه‌ای از کشور افت فشار گاز نداریم

تهران (پانا) - مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به پابرجایی رکورد ۶۶۰ میلیون مترمکعب مصرف گاز گفت باوجود بسته‌شدن راه‌های ارتباطی خوشبختانه هیچ افت فشار گازی در هیچ جای کشور وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
در هیچ نقطه‌ای از کشور افت فشار گاز نداریم

محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز اظهار کرد: با توجه به پایداری هوای سرد تا آخر هفته مصرف گاز رکورد ۶۶۰ میلیون متر مکعب پابرجا شده است. با وجود اینکه دیروز روز تعطیل بود و انتظار می‌رفت که کاهش مصرف داشته باشیم ولی اینگونه نشد و افزایش مصرف داشتیم.

وی افزود: ظرف امروز و فردا با روندی که طی می‌شود انتظار می‌رود که مصرف گاز هم افزایشی باشد. باید توجه داشت هم اکنون بالغ بر ۸۰ درصد تولید گاز ما به بخش خانگی و تجاری می‌رسد که این برای شبکه انرژی کشور اصلاً اتفاق خوبی نیست.

جولایی تصریح کرد: علی رغم بسته شدن راه‌های ارتباطی خوشبختانه هیچ افت فشار گازی را در هیچ جای کشور نداشتیم و گاز به صورت مستمر ارائه شده است.

وی در پایان در رابطه با برق صنایع گفت: با توجه به اولویت بخش خانگی محدودیت‌هایی را به صنایع می‌دهیم. البته اولویت با صنایعی است که می‌توانند سوخت دوم و جایگزین استفاده کنند و در ادامه به صنایعی که فقط از طریق گاز تأمین می‌شوند محدودیت اعمال می‌شود تا بتوانیم پیک مصرف را رد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار