جزئیات خسارت وارد شده به مدارس سیل‌زده کرمان و هرمزگان

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت در شهرستان رودبار جنوب 64 مدرسه و در شهرستان کهنوج 35 مدرسه عشایری و روستایی دچار آسیب‌های جزئی ناشی از بارش شدید باران شدند.

کد مطلب: ۱۲۴۹۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات خسارت وارد شده به مدارس سیل‌زده کرمان و هرمزگان

به گزارش فارس، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره آخرین وضعیت مدارس سیل‌زده کرمان و هرمزگان، اظهار کرد: در استان کرمان بر اثر بارش‌های فراوان اخیر که جنوب و شرق این استان را درگیر سیل کرده است، در شهرستان رودبار جنوب 64 مدرسه و در شهرستان کهنوج 35 مدرسه عشایری و روستایی دچار آسیب‌های جزئی ناشی از بارش شدید باران شدند که غالبا در مناطق روستایی و عشایری قرار دارند.

وی ادامه داد: برخی از این مدارس نیازمند ایزوگام سقف، تعمیرات جزئی در دیوار و یا سقف و همچنین تعداد کمی هم بر اثر ورود سیلاب به محوطه مدرسه نیازمند تخلیه آب باران، زیرسازی و سپس آسفالت هستند.

رخشانی مهر اضافه کرد: مقرر شد تا اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان سریعاً نسبت به تعمیرات جزئی این مدارس اقدام و شرایط را برای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس فراهم کند.

به دیوار محوطه 5 مدرسه هرمزگان آسیب وارد شده است

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش به وضعیت مدارس سیل‌زده هرمزگان اشاره کرد و گفت: در استان هرمزگان هم بر اثر بارش‌های شدید باران که در شرق این استان و در شهرستان‌های میناب و رودان رخ داده است، فقط به دیوار محوطه پنج مدرسه آسیب وارد شده است که کار بازسازی آنها نیز با فروکش شدن آب‌های سطحی باران آغاز خواهد شد. این آمار مربوط به رودبار جنوب، کهنوج و رودان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار