اخبار اجتماعی در هفته‌ای که سپری شد؛

از افزایش آمار ابتلا به کرونا تا تحویل اولین محموله واکسن فخرا

تهران (پانا) - افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کشور، تحویل اولین محموله واکسن فخرا به وزارت بهداشت، تجمع آتش‌نشانان در مقابل شورای شهر تهران، ارائه لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران به شورا و شنیده شدن صدای مهیب در غرب کشور بخشی از مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی بود در هفته‌ای که سپری شد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
از افزایش آمار ابتلا به کرونا تا تحویل اولین محموله واکسن فخرا

در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه اجتماعی منتشر شد که عمده این اخبار تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار داشت. در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای این حوزه را می‌خوانید:

آمار کرونا

بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد ۶ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۹۰۹ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد تاکنون ۶ میلیون و ۷۱ هزار و ۲۱۷ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۱۳۲ هزار و ۱۳۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که روند مبتلایان به ویروس کرونا رو به افزایش است و بنا به گفته مسئولان وزارت بهداشت تا هفته دیگر سویه غالب در کشور سویه اُمیکرون خواهد بود.

آمار واکسیناسیون

تاکنون ۶۰ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۹۴۶ نفر دُز اول، ۵۳ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۹۰۸ نفر دُز دوم و ۱۳ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۹۱۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند. بر این اساس مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲۷ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۷۷۰ دُز رسید.

اولین محموله واکسن فخرا تحویل وزارت بهداشت شد

رضا اله ورن، مدیرکل بهداشت و درمان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از تحویل اولین محموله واکسن عمومی به وزارت بهداشت خبر داد و گفت: پیرو ارتباطات وزارت دفاع با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، اولین محموله واکسن «فخرا» که به نام دانشمند شهید هسته‌ای و دفاعی، شهید فخری‌زاده نامگذاری شده است به میزان حدود ۴۲۶هزار دوز تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد. این اولین محموله واکسن فخرا است که توسط وزارت بهداشت در سراسر کشور توزیع و در سبد واکسیناسیون عمومی، در دسترس هموطنان قرار می گیرد.

تجمع آتش‌نشانان در مقابل شورای شهر تهران

در هفته‌ای که سپری شد و در آستانه پنجمین سالگرد حادثه پلاسکو، جمعی از آتش‌نشانان در مقابل ساختمان شهرداری و شورای شهر تهران تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات مصنفی و معیشتی خود شدند. «حفظ شأن مقام شهدای آتش‌نشانی و قرارگیری این عزیزان در زمره بنیاد شهید و جانبازان، ارائه خدمات یکسان با شهدای عزیزجنگ تحمیلی، پیگیری مشاغل سخت و زیان‌آور آتش‌نشانان تهرانی از مجلس شورای اسلامی، (باتوجه به طولانی شدن مسیر بررسی این موضوع شورای شهر تهران مصوبه‌ای جهت استفاده از این خدمات برای پرسنل اقدام نماید و از طریق مراجع ذیصلاح نوبت رسیدگی فوق العاده اخذ شود)، تامین مسکن مناسب برای آتش‌نشانان تهران (تناسب مکانی با محل کار پرسنل داشته باشد)، افزایش و ترمیم حقوق پرسنل آتش‌نشانی تهران باتوجه به تورم، بررسی ارتقا پست پرسنل عملیاتی (پرسنل عملیاتی سال‌های سال در یک مرتبه شغلی پایین مثل ۶ -۷-۸و…درجا می‌زنند که این امر موجب کاهش انگیزه و در مقابل هیچ افزایش حقوقی برایشان اعمال نمی‌شود)، بازنگری در مرتبه و گروه بدو خدمت(مرتبه ۴ گروه ۶ که تفاوت زیادی با پرسنل جدید الاستخدام در شهرداری دارد)، اجرای رفاهیات پرسنل ( رفاهیات پرسنل به زیر صفر رسیده)، پرداخت تعطیل کاری پرسنل عملیاتی در روزهای شیفت پنج‌شنبه، افزایش سرانه اضافه کاری ایستگاه‌های عملیاتی( غالب پرسنل عملیاتی اضافه کاری صفر دارند)، فراهم کردن امکانات رفاهی جهت بازتوانی و بازپروی آتش‌نشانان به منظور کاهش استرس‌های فردی و آماده‌سازی آتش‌نشانان برای خدمات‌دهی مناسب و تهیه البسه استحقاقی باکیفیت برای پرسنل» از مطالبات این آتش‌نشانان بود.

میانگین بارش‌های کشور به حالت نرمال رسید

با ورود دو سامانه بارشی به کشور طی هفته‌ای که سپری شد، اکثر نقاط کشور درگیر بارش‌های جوی بودند. احد وظیفه، رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی در این باره گفت که فعالیت سامانه‌های بارشی اخیر سبب شد تا برای نخستین بار از ابتدای سال آبی وضعیت میانگین بارندگی در کشور به حالت نرمال برسد. وظیفه افزود: تا پیش از شروع زمستان مجموع بارش دریافتی کشور کمتر از ۴۰ میلی متر بود اما بارندگی‌های دی ماه سبب شد تا میانگین ارتفاع نزولات جوی ما به بیش از ۹۲.۵ میلی متر برسد.

بودجه 1401 شهرداری به شورا رفت

علیرضا زاکانی، شهردار تهران لایحه بودجه 1401 شهرداری تهران را تقدیم شورای شهر تهران کرد. شهردار تهران با حضور در صحن شورای شهر تهران لایحه بودجه 568685000000000 ریالی را تقدیم شورای شهر تهران کرد.

اجرای اَبَرپروژه عمرانی شرق پایتخت بدون مجوز از سازمان محیط زیست

‌فعالیت‌های عمرانی بزرگراه شهید شوشتری پس از 12 سال قرار است دوباره از سر گرفته شود و به گفته اعضای شورای شهر تهران قرار است فاز نخست این پروژه یک‌ساله به اتمام برسد اما مدیرکل دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید این پروژه بدون طی کردن مراحل قانونی و دریافت مجوز از این سازمان اجرا شده است. حمید جلالوندی، مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست درباره ارزیابی زیست محیطی پروژه بزرگراه شهید شوشتری در کمربندی شرق تهران گفت:‌ این پروژه در فهرست پروژه‌هایی قرار می‌گیرد که هنوز مجوز از سازمان محیط زیست را ندارد. مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست تاکید: «یکی از اشکالاتی که در برخی پروژه‌ها وجود دارد این است که ابتدا اجرا می‌شود و سپس برای دریافت مجوزهای زیست‌محیطی اقدام می‌شود. درباره پروژه بزرگراه شوشتری نیز که بخشی از آن از منطقه حفاظت شده عبور می‌کند، منجر به صدور مجوز نشده است. جلالوندی تاکید کرد:‌ پروژه بزرگراه شهید شوشتری بدون طی کردن مراحل قانونی و دریافت مجوز از سازمان محیط زیست اجرایی شده است.

ماجرای صدای مهیب در غرب کشور

سیدمجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور درخصوص شنیده شدن صدای مهیب در استان همدان، گفت: با بررسی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی مشخص شد که صدای شنیده شده ناشی از رعد و برق بوده و حادثه خاصی رخ نداده است.

هیچ نیروگاهی اجازه مازوت‌سوزی ندارد

داریوش گل‌علیزاده، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت که سازمان محیط زیست به هیچ نیروگاهی اجازه سوزاندن مازوت نداده و واحدهای متخلف نیز پلمب می‌شوند. وی افزود: تاکنون سازمان محیط زیست به هیچ نیروگاهی اجازه سوزندان مازوت نداده اما در جاهایی که مصرف می شود سازمان نسبت به آنها اقدامات قانونی انجام می‌دهد که در چند مرحله انجام می‌شود، یکی قرار گرفتن در فهرست صنایع آلاینده و دیگری پیگیری حقوقی است. ۱۶ نیروگاه بخار در کشور داریم که در ۱۴ استان مستقر هستند و فقط این تعداد هستند که قابلیت استفاده از مازوت را دارند که بر اساس قانون هوای پاک اگر این نیروگاه ها اقدام به استفاده از سوخت مازوت کنند باید فیلتر نصب کرده و حدود مجاز را رعایت کنند که متاسفانه این کار انجام نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار