جذب بیش از 324 هزار دانش‌آموز در تشکل پیشتازان سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی

مشهد (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی از جذب بیش از 324 هزار دانش آموز استان در تشکل پیشتازان این سازمان در سال 1400 خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
جذب بیش از 324 هزار دانش‌آموز در تشکل پیشتازان سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی

علی محمد یونسی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: امسال فرآیند جذب دانش آموزان در تشکل پیشتازان از نیمه مهر ماه آغاز شد و تا 15 آذر ماه ادامه داشت که در این مدت 324 هزار و 370 دانش‌آموز در تشکیلات پیشتازان سازمان دانش آموزی خراسان رضوی جذب شده اند.

وی ادامه داد: بیش از 9 هزار مربی پیشتاز فرآیند جذب و ساماندهی و آموزش این دانش آموزان را بر عهده دارند که بخش قابل توجهی از این مربیان همکاران آموزشی ما هستند و تنها از روی علاقه مندی در این کار تشکیلاتی با سازمان دانش آموزی همکاری می کنند.
یونسی افزود: ساماندهی این دانش آموزان نیز در رسته و گروه‌های 7 نفره تا 60 نفره انجام می شود. همچنین تعداد قابل توجهی از آموزشگاه‌های استان به عنوان مدارس تمام تشکیلاتی فعالیت دارند و تمام دانش آموزان خود را به عنوان دانش آموز پیشتاز ساماندهی کرده و آموزش می دهند.
مدیر سازمان دانش آموزی خراسان رضوی ادامه داد: بعد از جذب و سازماندهی دانش‌آموزان و آموزش مربیان، فرآیند آموزش دانش آموزان آغاز شده است که پیشتازان سازمان دانش آموزی دانش های معرفتی مهارتی و تشکیلاتی را فرا می‌گیرد و در بخش‌هایی چون صف جمع، امداد و نجات، چادرزنی، جهت یابی، چوب و گره و فریادهای شادی، مهارت‌های خود را تقویت می‌کند.

وی در ادامه گفت: تفاهم نامه ای با معاونت آموزش متوسطه استان برای استفاده از ساعات طرح فوق برنامه بوم برای آموزش های معرفتی و مهارتی تشکیلات پیشتازان منعقد شده است. همچنین جلساتی با عنوان هندسه مفهومی تربیت امام رضایی (ع) برای استفاده تربیتی از مزیت استان خراسان رضوی و وجود مضجع نورانی امام رضا علیه السلام در مشهد برگزار شده است تا انشاالله بعد از تدوین محتوای آموزشی تربیتی در جهت تربیت امام رضایی دانش آموزان استان گام های ارزشمندی توسط مربیان پیشتاز برداشته شود.

وی عنوان کرد: در این شرایط که آموزش ها به صورت ترکیبی مجازی و حضوری ارائه می شود، دانش آموزان پیشتاز در قالب پویش ها و جشنواره های فصلی مثل جشنواره به رنگ مهر با پویش های بوسه های افتخار، مهر اولی ها، شور عاطفه ها، فرزندان روح الله، نامداران شعر و شور فارسی و مانور زلزله تولید محتوا می کنند و همچنین جشنواره زمستانه های شاد، پیشتازان فجر آفرین نیز در حال بررسی و ابلاغ به شهرستانها است.

یونسی، هدف اصلی سازمان دانش آموزی را تربیت اجتماعی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: برنامه اصلی این تشکل نهادینه کردن فضیلت های 14 گانه سازمان دانش آموزی در پیشتازان است. این فضیلت ها به نوعی عصاره تربیتی سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب است. تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی با آموزش‌های خاص خود و همچنین سپردن نقش به دانش آموزان می توانند در فرآیند اجتماعی شدن آنها موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار