افزایش عرضه، قیمت مرغ را کاهش داد

تهران (پانا) - بر اساس اعلام اتحادیه پرنده و ماهی فروشی، با افزایش عرضه مرغ، قیمت مرغ کاهش یافته و قیمت هر کیلو ران مرغ هم 28 هزار تومان شده است.

کد مطلب: ۱۲۳۹۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش عرضه، قیمت مرغ را کاهش داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به ازدیاد عرضه، قیمت مرغ همچنان زیر نرخ مصوب است. با اشباع بازار ناشی از افزایش تولید، هر کیلو مرغ با نرخ ۲۸ هزار تومان در بازار عرضه می شود.

یوسف خانی قیمت هر کیلو ران مرغ را ۲۸ هزار تومان، سینه مرغ را ۵۵ هزار تومان و فیله مرغ را ۶۰ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی درباره آینده بازار مرغ گفت: با استمرار شرایط مناسب جوجه ریزی پیش بینی می شود که نوسانی در بازار مرغ اتفاق نیفتد‌.

به گفته وی، با ازدیاد تقاضا در شب یلدا احتمال سوء استفاده مرغدار از شرایط وجود دارد در نتیجه با نرخ بالاتری به دست مصرف کننده می رسد، اما در کل عرضه بالاتر از نرخ مصوب ۳۱ هزار تومان گرانفروشی است.

این مقام مسئول درباره تاثیر توزیع هوشمند بر بازار مرغ گفت: قیمت مرغ تابع مکانیزم عرضه و تقاضاست و ارتباطی به نحوه توزیع ندارد و تنها به خاطر مسائل حمل و نقل و ترافیک، توزیع هوشمند خدمتی به مردم است.

وی گفت: افزایش تولید داخل ناشی از واردات تخم مرغ نطفه دار و جوجه یکروزه در کنار عرضه مرغ منجمد منجر به تعادل عرضه و تقاضا شد و قیمت های دستوری جوابگو نیست‌.

یوسف خانی در پایان گفت: با وجود تعیین نرخ مصوب ۳۱ هزار تومانی به ازای هر کیلو مرغ گرم، اما ازدیاد عرضه موجب شده که قیمت به ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان برسد که این امر هیچ ارتباطی به تولیدکننده یا مغازه دار ندارد همانند بحران ۱۱ ماه اخیر بازار مرغ که تولیدکننده و فروشنده نقشی در آن نداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار