بهادری جهرمی: کسری بودجه خط قرمز دولت است

تهران (پانا) - سخنگوی دولت، خط قرمز بودجه ۱۴۰۱ را داشتن کسری بودجه برشمرد و گفت تلاش شده است تا از هرگونه اقدامی که منجر به ایجاد تورم و کسری بودجه شود، جلوگیری شود.

کد مطلب: ۱۲۳۷۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
بهادری جهرمی: کسری بودجه خط قرمز دولت است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی بهادری جهرمی در گفت‌وگو با خبر ۱۴ شبکه یک سیما تصریح کرد: همزمان سعی شده است باقی ابزار‌هایی که به هر نحو منجر به افزایش نقدینگی و تورم شود مانند تسهیلات تکلیفی که برای بانک‌ها رایج بوده ممانعت شود.

سخنگوی دولت افزود: صرف نظر از افزایش حقوق کارکنان، هزینه‌های سال جاری دولت ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش می‌یابد. دولت به منظور جلوگیری از تورم سعی کرده است که هزینه‌های خود را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ به سمت تقویت و توسعه جایگاه مردم در اقتصاد جهت‌گیری خواهد داشت گفت: در همین راستا صندوقی به نام پیشرفت و عدالت پیش‌بینی شده که از منابع این صندوق بتوان جهت جلب مشارکت بخش خصوصی و عمومی به منظور انجام طرح‌های استانی و ملی بهره برد.

بهادری جهرمی ادامه داد: در توزیع منابع بودجه سعی شده است که هم به آمایش سرزمینی منابع و هم در راستای افزایش عدالت در توزیع منابع در استان‌های مختلف کشور به ویژه استان‌های محروم توجه ویژه شود.

سخنگوی دولت همچنین با بیان اینکه سعی شده است که اولویت‌های اصلی استان‌ها در نظر گرفته شود گفت: اختیار نیز امسال به خود استان‌ها واگذار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار