سخنگوی دولت مطرح کرد

افزایش قدرت چانه‌زنی در مذاکرات با بی‌اثرسازی تحریم‌ها

تهران (پانا) - سخنگوی دولت گفت که حل مشکلات اساسی اقتصاد کشور از طریق دور زدن تحریم‌ها، قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده ایرانی را پشت میز مذاکره افزایش می‌دهد و دیپلمات‌ها ما با دست پر در این عرصه حاضر می شوند.

کد مطلب: ۱۲۳۷۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش قدرت چانه‌زنی در مذاکرات با بی‌اثرسازی تحریم‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بهادری جهرمی سه شنبه شب در برنامه تیتر امشب، مهمترین نقطه قوت دولت سیزدهم را پشتکار عنوان کرد و گفت: در طول این سه ماه، دولت شبانه روزی مشغول فعالیت است و انشاالله با حجم زیاد کار عقب ماندگی ها درکشور جبران می شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نقطه ضعف دولت گفت: شاید یکی از نقاط ضعف دولت، عدم اطلاع رسانی دقیق به مردم باشد.

سخنگوی دولت اظهار کرد: ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، اصلی ترین مساله مبارزه با ویروس کرونا و تأمین واکسن بود. دکتر رئیسی بلافاصله پس از انتخابات تامین واکسن را در دستور کار قرار دادند.

آمادگی کشور برای تزریق دوز سوم

بهادری جهرمی در خصوص علت تسریع در واکسیناسیون در مقایسه با دولت قبل گفت: رئیس جمهور تنها به اینکه کار را به مسئولی واگذار کند بسنده نمی کند و اگر لازم باشد به طور شخصی مساله را پیگیری می کنند.

بر همین اساس تعامل با کشورهای مختلف برای تامین واکسن آغاز شد. همچنین رئیس جمهور تعدادی از وزارتخانه های مرتبط را مامور پیگیری واکسن برای تامین آن کرد و در واقع در کابینه بسیج عمومی بین تمامی مقامات مختلف با مدیریت رئیس جمهور و معاون اول ایشان انجام شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: همزمان برای واردات واکسن پیگیری ها برای تولید داخل نیز انجام شد و نتیجه این مدیریت موجب شد تا آمار فوتی های کرونا به یک دهم کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در سرعت تزریق واکسن رکورد جهانی داشته ایم و حدود ۱۱۰ میلیون دز واکسن تزریق شده است گفت: کشور آماده تزریق دز سوم است.

بهادری جهرمی در خصوص جزییات تامین منابع ارزی برای تهیه واکسن نیز گفت: وزارت نفت در این مدت موفقیت های خوبی در فروش نفت و دریافت پول حاصل از آن داشته است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم لغو تحریم ها را وظیفه خود می داند و با جدیت آن را پیگیری می کند اظهار داشت: به موازات برای لغو تحریم ها تلاش برای خنثی سازی آن نیز ادامه دارد.

سخنگوی دولت ادامه داد: با خنثی کردن تحریم ها منابع قدرت ملی نیز افزایش پیدا خواهد کرد و قدرت چانه زنی و تامین منافع ملی را نیز در میز مذاکرات افزایش خواهد داد.

میزان کالاهای اساسی به استاندارد رسید

سخنگوی دولت در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دولت وقتی مسئولیت را برعهده گرفت مشکل اصلی تامین کالاهای اساسی و میزان استاندارد آن بود و حتی هشدارهایی در خصوص بحران نان داد داده شده بود. در ادامه دولت برنامه ریزی دقیقی را برای تامین کالای در دستور کار خود قرار داد و این دغدغه رفع شد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه مردم مدت هاست در سختی اقتصادی قرار دارند و برای خرید مایحتاج با مشکل مواجه هستند و همه آن را لمس می کنیم تصریح کرد: دولت این وضعیت را از گذشته به ارث برده است.

روند کاهشی شیب تورم

سخنگوی دولت افزود: با هماهنگی ستاد اقتصادی دولت توانستیم شیب افزایش تورم را کاهش دهیم و از سرعت رشد آن کم کنیم. امیدواریم نتایج اقدامات انجام شده تا ماه های آینده، بیشتر برای مردم ملموس باشد. به گفته سخنگوی دولت همان گونه که نتایج مخرب اقدامات غلط دوره‌های قبل امروز مشاهده می شود، اقدامات مثبت دولت سیزدهم نیز نتایج خود را به تدریج نشان می دهد.

وی ادامه داد: اینگونه نیست که مسائل کلان اقتصادی یک شبه درمان شود. همانگونه که یک بیمار نمی تواند یک شبه درمان شود.

فلسفه راه اندازی ستاد هماهنگی اقتصادی

بهادری جهرمی افزود: تلاش ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ثبات قیمت ها است. شاخص ها نشان می دهد که شیب تورم کنترل شده و مرحله به مرحله به سمت ثبات اقتصادی می رویم و نتایج آن در آینده مشخص خواهد شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره ستاد هماهنگی اقتصاد دولت گفت: رویکرد رئیس جمهور در تصمیم‌گیری فردی نیست و اصلا آن را قبول ندارد. رئیس جمهوی معتقد است نخبگان و مدیران مرتبط باید نقشه راهی را تدوین کنند و به سمت آن حرکت کنند.

وی ادامه داد: بنابراین برای جلوگیری از تصمیم گیری بخشی، ستاد هماهنگی اقتصادی راه اندازی شد. رسالت آقای محسن رضایی در این بین ارتباط بین بخش های مرتبط است و بنابراین در خروجی تصمیمات این ستاد اتفاق نظر وجود دارد.

سخنگوی دولت درباره قیمت گذاری اخیر خودرو نیز گفت: ستاد تنظیم بازار متولی بخش خودرو است و به ستاد اقتصادی هماهنگی دولت مربوط نیست. آقای رئیسی بر این موضوع تاکید دارند که مردم نباید از تصمیمات اقتصادی شوکه شوند. رئیس جمهور معتقدند که صبح جمعه ها باید برای مردم شیرین باشد.

دیوارها بین مردم و دولت باید از بین رود

بهادری جهرمی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود درباره سفرهای استانی رئیس جمهور و حضور میدانی ایشان گفت: دکتر رئیسی به حضور بین مردم اعتقاد جدی دارند و وزیران و مسئولان را به این امر مجاب می کنند. سفرهای استانی از قبل برنامه ریزی خواهد شد و تصمیمات و کار کارشناسی از قبل انجام می شود و تاکید رئیس جمهور این است که تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت باشد.

وی با بیان اینکه دولت هرگز نخواهد توانست بدون مردم مشکلات را حل کند گفت: موفقیت در امر کرونا را نیز حاصل همکاری مردم و دولت در یک مسیر عنوان کرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: دیوارها بین مردم و دولت باید از بین رود؛ تا وقتی این دیوار از بین نرود مردم و دولت به تنهایی راه خود را خواهند رفت.

وی افزود: در دیدار امروز رئیس جمهور با دانشجویان با همه سلایق و با هر نگرشی دولت را نقد کردند و رئیس جمهور با صبر به نقد همه گوش فرا داد. رئیس جمهوری تاکید کردند که مسئولین باید در دانشگاه ها حاضر شوند و حرف دانشجویان و مردم را بشنوند. درد مردم را کابینه سیزدهم می چشد و برای حل آن برنامه ریزی می کند.

تغییرات اتوبوسی مدیران باور غلطی است

سخنگوی دولت درباره بکارگیری مدیران قبلی نیز گفت: باور غلطی وجود دارد که با تعویض دولت باید همه مدیران اتوبوسی تغییر یابند و این یکی از مشکلات کشور ماست. اگر شایسته سالاری مبنا است باید عملکرد تک به تک مدیران به طور منصفانه بررسی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار