عظیم جزیده در گفت‌وگو با پانا

والیبال ایران باید فراتر از آسیا باشد اما این شیوه برنامه‌ریزی به والیبال لطمه می‌زند

تعطیل شدن لیگ برتر والیبال کار درست و حرفه‌ای نبود

تهران (پانا) - سرمربی تیم والیبال شهرداری گنبد با انتقاد از تعطیل شدن لیگ برتر معتقد است با این سیستم برنامه‌ریزی والیبال ایران آسیب خواهد دید.

کد مطلب: ۱۲۳۶۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
والیبال ایران باید فراتر از آسیا باشد اما این شیوه برنامه‌ریزی به والیبال لطمه می‌زند

عظیم جزیده در گفت‌وگو با پانا، درباره عملکرد تیم والیبال شهرداری گنبد در فصل جاری لیگ برتر والیبال گفت: «خوشبختانه تیم شهرداری گنبد روند رو به رشدی دارد و نوع بازی بازیکنان ما را امیدوار کرده است. در بازی آخر مغلوب تیم راهیاب ملل مریوان شدیم اما در همین بازی هم مستحق باخت نبودیم و اگر کمی تمرکز می‌کردیم قطعاً نتیجه طور دیگری رقم می‌خورد. متأسفانه ما دو هفته پاسور باتجربه خودمان را به خاطر بیماری از دست دادیم و نبود او به لحاظ روحی و روانی باعث افت تیم ما شد. در بازی با مریوان و شکستی که متحمل شدیم نبود تمرکز کار دست ما داد و حتی در ست چهارم مجبور شدیم از چوگان که به لحاظ جسمی هم حال خوشایندی نداشت استفاده کنیم اما شرایط خوب پیش نرفت و به دلیل عدم تمرکز بازی را واگذار کردیم.»

وی ادامه داد: «من بعد از چند بازی به تیم محلق شدم و متأسفانه تیم در همان ابتدای فصل خوب بسته نشد. اما من هدفم پس از قبول هدایت تیم این بود که به لحاظ ذهنی و روحی تغییراتی در بازیکنان ایجاد کنم و خوشبختانه با پیروزی‌هایی که کسب کردیم شخصیت به تیم ما برگشت. به اعتقاد من جوانگرایی در والیبال به این معنی نیست که ما تعداد زیادی بازیکن جوان و بی‌تجربه را در کنار هم قرار دهیم اما شرایط استفاده از این جوانان را در لیگ برتر نداشته باشیم. بلکه جوانگرایی به این معنی است که دو تا سه بازیکن جوان زیر 23 سال در ترکیب تیم حضور داشته باشند که دست مربی برای استفاده از این بازیکنان در کنار بازیکنان باتجربه باز باشد. در چنین شرایطی بازیکنان جوان هم با انگیزه به میدان می‌آیند چرا که می‌دانند در صورت تلاش می‌تواند به سرعت به تیم اصلی برسند.»

سرمربی تیم شهرداری گنبد همچنین در مورد تعطیلی لیگ برتر والیبال اظهار کرد: «این تعطیلی به خاطر حضور تیم فولاد سیرجان به مسابقات جام باشگاه‌های جهان رخ داد. به هر حال تیم فولاد سیرجان قهرمانی لیگ برتر است و همچنین توانست در قاره آسیا به‌عنوان قهرمان شناخته شود بنابراین باید در این مسابقات مهم و بزرگ شرکت می‌کرد و امیدوارم موفق باشند و بتوانند عملکرد خوبی ارائه بدهند. اما این که برای چند بازی کل برنامه لیگ برتر تغییر کرد و ما با تعطیلی دو هفته‌ای مواجه شویم به نظرم کار درست و حرفه‌ای نبود. در این شرایط بهتر بود بازی‌های تیم سیرجان در لیگ برتر یا زودتر و یا در زمان دیگری در تعطیلات نیم فصل برگزار می‌شد نه اینکه به خاطر دو تا سه بازی باید لیگ تعطیل می‌شد.»

وی تاکید کرد: «ضمن اینکه ما امسال فشردگی در لیگ هم داریم. الان شرایط طوری است که ما باید تا آخر اسفند مسابقات را تمام کنیم و این موضوع به بازیکنان فشار زیادی می‌آورد. بنابراین به نظرم بهتر بود برنامه‌ریزی درستی صورت می‌گرفت و برای تیم سیرجان طور دیگری‌ برنامه‌ریزی می‌کردند نه اینکه به خاطر یک تیم برنامه بقیه تیم‌ها هم تغییر می‌کرد. این اتفاق‌ها برای والیبالمان خوب نیست و تمام برنامه‌ریزی‌ها به هم می‌ریزد. باید تصمیم‌گیری‌ها بهتر انجام شود و فدراسیون از قبل پیش‌بینی برخی اتفاقات را داشته باشد. والیبال ایران باید فراتر از آسیا عمل کند و تقویم فدراسیون با تقویم فدراسیون جهانی برابر باشد. این شیوه برنامه‌ریزی فقط به والیبال لطمه می‌زند.»

سرمربی تیم والیبال شهرداری گنبد در مورد فشردگی مسابقات لیگ والیبال اظهار کرد: «متأسفانه فشار مسابقات زیاد است و از طرفی برگزاری رقابت‌ها در مدت زمان کم، تأخیر پروازها و مسیرهای اتوبوسی، شرایط را سخت‌تر کرده است. سرمربیان تیم‌ها باید در ابتدای فصل اعتراض خود را نسبت به این شیوه برگزاری اعلام می‌کردند. در حال حاضر در جریان برگزاری رقابت‌ها اعتراض کردن فقط تمرکز مربیان و بازیکنان را به هم می‌زند. برخی قوانین آیین‌نامه لیگ برتر هم به نظرم ایراد دارند که البته معتقدم قبل از رسیدگی به موضوع آیین‌نامه باید ساختار باشگا‌ها در ایران سر و سامان بگیرد و تیم‌ها برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند. ایرادهای آیین‌نامه برگزاری مسابقات باید اصلاح شود تا کیفیت لیگ بالا برود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار