ابوالقاسم ناصری: مستندهای این دوره «سینماحقیقت» تنوع مضمون و ساختار دارند

تهران (پانا) - عضو هیات انتخاب مستندهای نیمه بلند پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» بیان کرد بخش بزرگی از آثار رسیده به دبیرخانه، قابل توجه بودند و شایستگی حضور در جشنواره را داشتند.

کد مطلب: ۱۲۳۵۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
ابوالقاسم ناصری: مستندهای این دوره «سینماحقیقت» تنوع مضمون و ساختار دارند

ابوالقاسم ناصری عضو هیات انتخاب مستندهای نیمه بلند بخش مسابقه ملی پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» درباره اهمیت جشنواره «سینماحقیقت» گفت: «سینماحقیقت» مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره مستند کشور است که عرصه‌ای برای رقابت و دیده شدن افراد مختلف در فضای سینمای مستند ایجاد می‌کند. کسانی که نامی در این عرصه دارند برای اینکه نام‌شان را حفظ کنند و جوانان تازه وارد، برای معرفی شدن به همکارانشان، تمایل به حضور در جشنواره دارند.
او درباره تاثیر برگزاری آنلاین جشنواره «سینماحقیقت» بر میزان مخاطبان سینمای مستند بیان کرد: تجربه شیوع ویروس کرونا به ما نشان داده است که اکران آنلاین بستری مناسب برای دیده شدن بهتر فیلم‌هاست. تجربه دوره گذشته جشنواره «سینماحقیقت» بسیار مثبت بود، در جشنواره حضوری بسیاری از افراد تا نیمه شب برای دیدن فیلم‌ها منتظر می‌مانند، گاهی موفق به تماشا نمی‌شدند که این موارد در جشنواره آنلاین وجود ندارد، البته باید گفت ویژگی‌های جشنواره حضوری در جشنواره آنلاین وجود ندارند. امیدوارم امکان حضور برای تعدادی از افراد در جشنواره امسال پیش آید.
قاسمی درباره چالش‌های هیات انتخاب در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: بخش بزرگی از کارها، آثاری قابل توجه بودند که لیاقت و شایستگی حضور در جشنواره را داشتند به همین دلیل انتخاب برای ما سخت می‌شد و امتیازها به یکدیگر نزدیک بودند. سعی بر این بوده است که هیات انتخاب نهایت عدالت را رعایت کند تا حق کسی ضایع نشود.
تهیه‌کننده مستند «پژواک» در پایان درباره نظر خود درباره پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: باتوجه به آثاری که در بخش «نیمه بلند» جشنواره «سینماحقیقت» دیدم، به نظر می‌رسد تنوع موضوعی و کیفیت آثار در جشنواره پیش رو بسیار خوب است، تنها نکته منفی این است که تعداد آثار رسیده به پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» نسبت به سال‌های گذشته کم‌تر است که به نظر می‌رسد تحت‌تاثیر ویروس کرونا باشد. از طرف دیگر برخی موضوعات همچون مستندهای علمی و مستندهای آرشیوی، در این دوره از جشنواره «سینماحقیقت» کمتر بودند.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از 18 تا 25 آذرماه به دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار