براساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران؛

فردا مدارس تهران مجازی هستند

تهران (پانا) - طبق مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، فردا کلاس‌های کلیه مقاطع تحصیلی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
فردا مدارس تهران مجازی هستند

عابد ملکی معاون استانداری تهران گفت :تا سه روز آینده مدارس غیرحضوری خواهد بود همچنین از تردد موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه‌فنی جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: تردد شبانه همه خودروهای سنگین و دیزلی تا اطلاع بعدی ممنوع است.از فعالیت‌های عمرانی آلاینده و از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌ها جلوگیری می‌شود.

ملکی در ادامه گفت: ما از روز شنبه با توجه به اعلام سازمان هواشناسی پیش‌بینی‌ می‌کردیم شرایط هوا برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه شرایط پایدار خواهد بود احتمالا آلود گی هوا خواهیم داشت و شاخص آلودگی بیش از 150 خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به این پیش‌بینی دستورالعملی را ابلاغ کرده بودیم و امروز برای بررسی مجدد و ابلاغ دستورالعمل این جلسه را تشکیل دادیم.

معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به مصوبات این جلسه خاطرنشان کرد: کنترل دقیق‌تر خودروهای فاقد معاینه فنی، جلوگیری از تردد خودروها و موتورسیکلت‌هایی که آلایندگی قابل رویت دارند، اعمال ممنوعیت تردد شبانه‌ تمامی خودروهای گازوییلی سنگین مانند کامیون‌ها، تریلی و ترکیب‌کننده‌ها، جلوگیری از کلیه فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود.

وی ادامه داد: جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌ها، نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله و شاخ و برگ درختان و ضایعات، استقرار پایگاه‌های سیار پزشکی مانند اورژانس و هلال احمر از دیگر مصوبات این جلسه بود.

ملکی تصریح کرد: تعطیلی مراکز پیش‌دبستانی و تمامی مراکز آموزشی به صورت غیرحضوری، تعطیلی مهدهای کودک‌ها از طریق ادارات بهزیستی، موافقت با مرخصی والدین کودکان، تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه‌ها و مراکز موثر در آلودگی هوا، ممنوعیت استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع مجاور کلانشهرها، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها برای خودداری از فعالیت‌های ورزشی، انفرادی، همگانی و باشگاهی در محیط‌های باز. همچنین توصیه کردیم کلاس‌های دانشگاه‌ها به صورت غیرحضوری باشند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به آلودگی هوا این مصوبات برای روز پنجشنبه نیز اعمال خواهد شد. مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی پنجشنبه و جمعه وضعیت آب و هوا مناسب خواهد بود و برای روز های شنبه و یکشنبه دوباره جلسه خواهیم داشت و دستورالعمل را بازبینی خواهیم کرد.

به گزارش پانا، طبق آخرین گزارش اعلام شده،‌کیفیت هوای تهران با شاخص ۱۵۶ در وضعیت ناسالم قرار دارد. در این شرایط افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری کنند و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و دی‌اکسیدنیتروژن باعث بروز این وضعیت شده‌ است و با تداوم شرایط جوی تا اواخر وقت امروز و افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد. روز گذشته نیز هوای تهران با همین وضعیت سپری شد و طبق پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا، روز آینده نیز هوای تهران برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار