گزارش رئیس سازمان برنامه از میزان بدهی‌های دولت روحانی

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت سیزدهم با تفکر «ما می‌توانیم» گره‌ها را باز خواهد کرد، درباره بدهی‌های دولت قبل گفت ماهیانه 11 هزار میلیارد تومان بازپرداخت اوراق فروخته‌‌شده در دولت قبل پرداخت می‌شود و بدهی‌های دولت قبل به صندوق توسعه ملی ۵۰ میلیارد بدهی است.

کد مطلب: ۱۲۳۴۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
گزارش رئیس سازمان برنامه از میزان بدهی‌های دولت روحانی

به گزارش روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه، سیدمسعود میرکاظمی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن تبریک فرارسیدن پنجم آذر سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین گفت: هر جا بسیج و روحیه بسیجی حاکم شده مشکلات برطرف و کارها با سرعت مناسب رو به جلو رفته است.

میرکاظمی تصریح کرد: شکر و سپاس از خداوند متعال که همچنین رهبری را بر ما گمارد و این چنین بصیرتی به خرج دادند و این گونه سیاستگزاری کردند و نهالی که حضرت امام (ره) کاشتند امروزه شجره آن در سطح جهان دیده می‌شود.

وی با اشاره به توانمندی‌های بسیج، افزود: در حوزه‌های دفاعی، بسیج شاهکارهای بزرگی داشت آن چیزی که جنگ را به پیروزی رساند روحیه بزرگ بسیجی بود و جهان کفر چه شرق و غرب با همه ظلم‌هایی که کردند در برابر بسیج زانو زدند و شکست خوردند.

معاون رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: این امنیت حاکم در کشور مرهون حضور نیروهای مردمی و معنوی است و همین روحیه در حال گسترش در جریان مقاومت است حتما پیروزی جریان مقاومت را هم در پی خواهد داشت.

میرکاظمی با بیان اینکه روحیه ایثار و معنوی بسیجی شگفتی‌ها خلق می‌کند، یادآور شد: در عرصه نظامی در عرضه علمی و در عرصه‌های جهادی تفکر ما می‌توانیم بسیج کارهای بزرگی را خلق کرده، همین تفکر می‌تواند سبب حل مشکلات اقتصادی کشور هم بشود.

رئیس سازمان برنامه بودجه با انتقاد از طرفداران تفکر لیبرالیستی، گفت: شالوده این تفکر وابستگی است؛ همان روحیه‌ای بود که در زمان بنی صدر به طور موقت حاکم، ولی به سرعت حذف شد. ببینید چطور ظرفیت‌های بزرگ خدادادی کشور را معطل نگاه و وعده غرب کردند؟ آیا نتیجه گرفتند؟ آیا شاخص‌های کلان اقتصادی در هشت سال گذشته بهبود پیدا کرد؟‌

وی افزود: این همان روحیه‌ای که در چند سال گذشته هزینه‌های سنگین بر کشور تحمیل شد و امروز ما وارث این ناکارآمدی شده‌ایم، همان روحیه‌ای که می‌گفت ایران توان ساخت ندارد همان روحیه که می‌گفت با یک بمب آمریکا کشور ساقط می‌شود.

میرکاظمی خاطرنشان کرد: ۸ سال فعال اقتصادی با این خطای محاسباتی، دست رو دست گذاشت و با این تفکر وابسته به غرب، سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی تخت شعاع قرار گرفت و هزاران هزار میلیارد بدهی برجای ماند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: امروز ماهیانه ده و یازده هزار میلیارد تومان بازپرداخت اوراق فروخته‌ شده در دولت قبل پرداخت می‌شود و همچنین بدهی‌هایی که به صندوق توسعه ملی که بالغ بر ۵۰ میلیارد بدهی است برجای گذاشته است.

میرکاظمی با بیان اینکه در ۸ سال گذشته بیکاری افزایش پیدا کرده است تصریح کرد: در ۸ سال گذشته فاصله طبقاتی افزایش پیدا کرد. فقیر، فقیرتر شد و دارا، داراتر شد این تفکر نباید ادامه پیدا کند.

معاون رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه تفکر بسیجی باید حاکم شود، افزود: تفکر بسیجی معتقد است ما می‌توانیم. ایران کشوری ثروتمند است و نیروی جوان تحصیلکرده فراوان دارد و این مزیت بزرگی است و ذخایر طبیعی فراوان و در منطقه سوق الجیشی قرار دارد و در بسیاری از اقلام کشاورزی ایران رتبه اول تا دهم جهان را دارد.

می‌گفتتند باید اف ای تی اف امضاء شود و برجام به نتیجه برسد تا واکسن تهیه شود، وقتی دولت سیزدهم روی کار آمد آمار بسیار بالایی از هموطن‌هایمان جان خود را از دست می‌دادند ولی نه اف ای تی اف امضاء شد نه برجام به نتیجه رسید بلکه با تصمیم گیری درست راه حل پیدا شد و واکسن تهیه شد، این نگاه و جهت گیری غلط به مردم و کشور آسیب می‌زند

میرکاظمی اضافه کرد: ۶ سال در کشور نرخ رشد اقتصادی ۸ درصدی باشد شرایط کشور به سال ۱۳۹۰ می‌رسد چقدر برای کشور عقب ماندگی ایجاد شده است؟ این تفکر لیبرالیستی خانماسوز است که رنگ و لعاب روشنفکری دارد اما در باطل پوسیده است، منافع ملی را به خطر می اندازد تنها راه نجات کشور توسعه فرهنگ ایثار و بسیج است توسعه فرهنگ خودباوری و اتکاء به ظرفیت‌های کشور است.

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به تهیه واکسن در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: می‌گفتتند باید اف ای تی اف امضاء شود و برجام به نتیجه برسد تا واکسن تهیه شود، وقتی دولت سیزدهم روی کار آمد آمار بسیار بالایی از هموطن‌هایمان جان خود را از دست می‌دادند ولی نه اف ای تی اف امضاء شد نه برجام به نتیجه رسید بلکه با تصمیم گیری درست راه حل پیدا شد و واکسن تهیه شد، این نگاه و جهت گیری غلط به مردم و کشور آسیب می‌زند.

میرکاظمی تصریح کرد: باید روحیه بسیجی در ارکان کشور جاری شود همانطور که در جنگ و زلرله و سیل چنین تفکری مسائل و مشکلات را حل می‌کند.

میرکاظمی تصریح کرد: در سازمان برنامه و بودجه منش و تفکر بسیجی در حوزه‌های کارشناسی و علمی حضور پیدا کند و تحلیل‌های واقعی از مسایل سیاسی اجتماعی و اقتصادی فرهنگی کشور ارائه داده شود و یک حرکت جدی در کشور شروع شود. در سال آینده برنامه دولت سیزدهم کاملاً متفاوت از آن چیزی که در سال های گذشته ایجاد شده خواهد بود و حرکت بر مدار و ریل قبل جز زیان و خسارت بر مردم چیزی به بار ندارد و تفکرات گذاشته کنار گذاشته شود و با تفکرات خلاقانه و متفکرانه با معنویت نتایج مطلوب حاصل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار