نماینده مردم سبزوار در گفت‌وگو با پانا: 

یوسف نوری نگاه عملیاتی به آموزش‌ و پرورش دارد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، فضای کلی مجلس و رویکرد اکثر نمایندگان مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را مثبت ارزیابی و تاکید کرد احتمال کسب رأی اعتماد گزینه پیشنهادی وزارت آموزش‌ و پرورش بالاست.

کد مطلب: ۱۲۳۳۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
یوسف نوری نگاه عملیاتی به آموزش‌ و پرورش دارد

بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده مردم سبزوار و عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به معرفی «دکتر یوسف نوری» به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛ اظهار کرد: «گزینه اولی که به مجلس معرفی شد آقای باغ‌گلی بودند که تحصیلات مرتبط با آموزش‌ و پرورش را داشت اما تسلط بر مسائل و مشکلات آموزش‌ و پرورش را نداشت. تأکید فرهیختگان آموزش‌ و پرورش این است که کسی می‌تواند وزیر باشد که با توده معلمان در رتبه‌ها و موقعیت‌های مختلف زیست کرده باشد و مسائل مربوط به فرهنگیان را درک کند. در گزینه اول این موارد مهم نبود و هرچه جلوتر می‌رفتیم مسئله عدم تسلط وی خودش را نشان می‌داد. در مورد گزینه دوم آقای فیاضی، مدتی در کنار فرهنگیان زیست کرده بود، هرچند به‌صورت رسمی فرهنگی نبود اما تسلط بیشتری در ابعاد پژوهشی داشت و البته رأی بالاتری هم توسط مجلس کسب کرد اما به‌طورکلی رأی اعتماد نیاورد و شاید دلیلش این بود که عضو خانواده فرهنگیان نبود.»

وی افزود: «کسانی‌که قرار است در رأس آموزش‌ و پرورش قرار بگیرند باید نگاه عملیاتی به تعلیم و تربیت داشته باشند. باید نگاه‌شان مبتنی بر مسائل تحقیقاتی دقیقی باشد و اینکه اولویت‌بندی مشکلات در آموزش‌ و پرورش را درک کنند.»

نماینده سبزوار تصریح کرد: «یوسف نوری موقعیت‌های اجرایی از صف تا ستاد را در مجموعه آموزش‌ و پرورش طی کرده است و عضو خانواده آموزش‌ و پرورش است.»

وی تنها نقد وارد شده به گزینه پیشنهادی وزارت آموزش‌ و پرورش را در موضوع توانمندی‌های درک مسائل تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: «به روز بودن در این عرصه مهم است و وزیر آموزش‌ و پرورش باید نگاه ابداعی و تحولی به آموزش‌ و پرورش داشته باشد که در این ابعاد می‌توان با انتخاب معاونینی که چنین رویکردی دارند و با برنامه در مجموعه قرار می‌گیرند، این نقص را جبران کرد.»

نجم‌آبادی با اشاره به اینکه در روز شنبه جلسه کمیسیون برنامه و بودجه با گزینه پیشنهادی وزارت آموزش‌ و پرورش برگزار خواهد شد عنوان کرد: «تنها کمیسیونی که تا الان با یوسف نوری جلسه داشته و اظهار نظر کرده است کمیسیون آموزش است.»

وی فضای کلی مجلس و رویکرد اکثریت نمایندگان مجلس را مثبت ارزیابی کرد و عنوان کرد که احتمال کسب رأی اعتماد گزینه پیشنهادی وزارت آموزش‌ و پرورش بالاست.

«یوسف نوری» متولد سال ۱۳۴۰ در ایلام و دارای دکتری تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبائی است. مدیرکل برنامه و بودجه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. وی همچنین مؤلف چند جلد کتاب تخصصی و در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نیز فعالیت داشته است.

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یکشنبه ۷ آذرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار