75 درصد دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

سیستان و بلوچستان در آستانه رسیدن به میانگین کشوری واکسیناسیون است

زاهدان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت بر اساس آخرین داده‌ها از جمعیت دانش‌آموزی استان، 75 درصد دانش‌آموزان دز اول واکسن و 8 درصد دانش‌آموزان نیز نوبت دوم واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۲۷۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
75 درصد دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمد هاشمی شهری اظهار کرد: سیستان و ‌بلوچستان در آستانه رسیدن به میانگین کشوری در تزریق واکسن کروناست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: در جمعیت بالای 18 سال استان 73 درصد نوبت اول و 31 درصد جمعیت هم نوبت دوم را تلقیح کرده اند تا بدین ترتیب میانگین کل جمعیت واکسینه شده استان به میانگین کشوری نزدیک شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه احتمال اینکه موج شدید کرونا در استان آغاز شود دور ذهن نیست و تمام نگرانی ما برای افرادی است که تاکنون واکسن تزریق نکرده اند، گفت: هیچ واکسنی در دنیا تضمن کننده این موضوع نیست که فرد دریافت کننده هیچ وقت به کرونا مبتلا نشود اما در عین حال واکسن کرونا موثرترین، در دسترس ترین و ارزان ترین ابزار برای کاهش موارد بستری و کاهش محسوس موارد مرگ و میر ناشی از کرونا است.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا شاخص واکسیناسیون در سطح استان افزایش یابد و امیدواریم با تلاش های همکارنمان و نیروهای جهادی و آموزش پرورش بتوانیم ظرف مدت 2 هفته پوشش واکسیناسیون دانش آموزان را به بالای 90 درصد برسانیم.

وی با اشاره به اینکه علائم کرونا مشابه آنفولانزا است به مردم توصیه کرد ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک را مدنظر داشته باشند و در صورت داشتن علائمی مانند سردرد، آب ریزش بینی، سرفه و... سریعا به نزدیکترین مرکز بهداشتی مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار