تلاش آمریکا برای ایجاد جبهه متحد علیه ایران

تهران (پانا) - مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد دولت آمریکا به دنبال هماهنگی با سه کشور اروپایی برای تشکیل یک «جبهه متحد» در قبال ایران است.

کد مطلب: ۱۲۲۵۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تلاش آمریکا برای ایجاد جبهه متحد علیه ایران

به گزارش العالم از آسوشیتدپرس، جیک سالیوان در پاسخ به پرسشی درخصوص سفر اروپایی رئیس‌جمهور آمریکا گفت: جو بایدن با شرکای اروپایی یعنی انگلستان، فرانسه و آلمان، سه کشور حاضر در توافق هسته‌ای موسوم به برجام، درباره ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اضافه کرد: بخشی از دلایلی که رئیس‌جمهور (جو بایدن) می‌خواهد از فرصت برای هماهنگی نزدیک با شرکای اروپایی خود، به ویژه با سه کشور اروپایی که بخشی از مذاکرات هستند، استفاده کند، این است که ما پس از چهار سال اختلاف در سیاست ایران در دولت گذشته (آمریکا)، یک جبهه متحد داشته باشیم.

جیک سالیوان در ادامه تاکید کرد: بازگشت به مذاکرات احیای برجام در وین، پایتخت اتریش برای دولت آمریکا یک اولویت اصلی محسوب می‌شود.

سالیوان در ادامه اضافه کرد: در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک محدودیت‌های قابل توجه و اساسی بر برنامه هسته‌ای آن‌ها اعمال می‌شد. ما روی برنامه هسته‌ای ایران محدودیت‌هایی قرار داده بودیم، اکنون آن محدودیت‌ها را نداریم چون دیگر چنین توافقی را نداریم.

او با این حال گفت: ما باور داریم همچنان فرصتی برای حل این (مساله) از طریق دیپلماتیک وجود دارد.

تاکنون شش دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام با حضور ایران، روسیه، انگلستان، فرانسه، آلمان و چین و مشارکت غیر مستقیم آمریکا در وین پایتخت اتریش برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار