اطلاعاتی عجیب از قدمت مومیایی‌کردن اجساد

تهران (پانا) - طبق تحقیقات به دست آمده از یک مومیایی، محققان به این نتیجه رسیدند که مصریان باستان از گذشته‌های دور به این تکنیک دست یافته بودند.

کد مطلب: ۱۲۲۵۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اطلاعاتی عجیب از قدمت مومیایی‌کردن اجساد

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج تجزیه و تحلیل مومیایی قاضی مصری خویی، یکی از مشهورترین قضات عصر فراعنه باستان، نشان داد که مصریان باستان از ۴۰۰۰ سال پیش تکنیک‌های بسیار پیشرفته‌ای برای مومیایی کردن داشتند. محققان معتقدند که مومیایی قادی خوی که در سال ۲۰۱۹ کشف شد، بسیار قدیمی‌تر از تمام مومیایی‌های مصری است که قبلاً کشف شده بودند، و این ثابت می‌کند که تکنیک‌های مومیایی در حدود ۴۰۰۰ سال پیش بسیار پیشرفته بوده است، حدود ۱۰۰۰ زودتر از آنچه قبلا تصور می‌شد.

دانشمندان بر این باور بودند که توسعه فرآیند مومیایی و مواد مورد استفاده، از جمله پانسمان‌های کتانی تنها ۱۰۰۰ سال پس از تأسیس دولت مصر باستان رخ داده است. مومیایی قادی خوی قدیمی‌ترین مومیایی تمدن مصر است، زیرا دوره حکومت خوی به سال‌های ۲۳۸۱ و ۲۳۵۳ قبل از میلاد برمی گردد.

دکتر سلیمه اکرام، رئیس دپارتمان مصر شناسی دانشگاه آمریکایی در قاهره و کارشناس برجسته گفت: اگر این مومیایی از پادشاهی قدیم است، باید تمام کتاب‌های مومیایی و تاریخ پادشاهی قدیم را مرور کرد". وی افزود: "این درک ما را از تکامل مومیایی‌سازی بر سر آن تغییر می‌دهد. مواد مورد استفاده، منشأ آن‌ها و مسیر‌های تجاری مرتبط با آنها، بر درک ما از پادشاهی باستانی مصر تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

دکتر اکرام همچنین گفت: "تا به حال ما فکر می‌کردیم مومیایی کردن در پادشاهی قدیم با خشک کردن اولیه و بدون برداشتن مغز و برش تصادفی اندام‌های داخلی انجام می‌شود. با توجه بیشتر به ظاهر خارجی در مومیایی‌های پادشاهی قدیم که تاکنون ثبت شده، این مومیایی مملو از صمغ و منسوجات است و تصوری کاملاً متفاوت از مومیایی کردن به ما می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار