خزعلی:

نقش زنان در خانواده فرهنگ سازی، سبک زندگی و تزریق هوشیاری است

تهران (پانا) - نشست نقش بانوان تقریبی در تکوین تمدن اسلامی به مناسبت هفته وحدت و با حضور بانوان اهل تسنن، فرهیختگان، برخی ازاندیشمندان شیعه و سنی در استان‌ها برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
نقش زنان در خانواده فرهنگ سازی، سبک زندگی و تزریق هوشیاری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، به مناسبت هفته وحدت، نشست صمیمانه‌ای با حضور بانوان اهل تسنن، فرهیختگان، برخی ازاندیشمندان شیعه و سنی در استان‌ها، به میزبانی معاونت امور زنان و خانواده با مشارکت دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و اتحادیه جهانی زنان مسلمان برگزار شد.

معاونت امور زنان و خانواده نشست «نقش بانوان تقریبی در تکوین تمدن اسلامی»، روز شنبه ۱ آبان، با حضور بانوان اهل تسنن، فرهیختگان، اندیشمندان و بانوان شیعه و سنی به صورت حضوری و مجازی در استان‌ها برگزار کرد. در این نشست خانم‌ها افتخاری، اصلانی، رکن‌آبادی، واسطی پور حضور داشته و نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده؛ ضمن تبریک میلاد حضرت محمد (ص) و با تشکر از حضور بانوان شیعه و اهل تسنن، اظهار داشت: امیدواریم در این مراسم‌ها، دل‌ها به هم نزدیک شود و وحدت، همدلی و هم‌افزایی حول محوری مشترک، دشمنان اسلام را ناامید نماید.

‌همچنین وی ادامه داد: دشمنان امروز تلاش دارند از طریق دیدگاه‌ها و سلایق متفاوتی که در هر جامعه ای وجود دارد، شکاف ایجاد کنند؛ امیدواریم این نشست‌ها زمینه‌ای برای حرکت به سمت موفقیت در منطقه و جهان باشد.

خزعلی اذعان کرد: نگاه و هدف ما، وحدت بین شیعه و سنی است که در راستای فرامین قرآنی، بانوان از مذاهب مختلف حاضر شوند تا نظراتشان را در جهت وحدت و همدلی ارائه و مورد تاکید قرار دهند.

وی گفت: در صحبت همه بانوان، به نقش آن‌ها و تمدن سازی در نقش های اجتماعی، علمی، سیاسی، و فضای مجازی اشاره شد. فضای مجازی می تواند در ایجاد یا حل اختلاف در وحدت نقش داشته باشد که همه بانوان در این راستا وظیفه و نقش بسیار مهمی دارند.

خزعلی افزود: نقش زنان در خانواده، فرهنگ سازی و سبک زندگی، تزریق هوشیاری است که باید در خانواده، و فرزندان، نهادینه شود تا دوست و دشمن را بهتر بشناسند .

معاون امور زنان و خانواده به نقل از یکی از علمای اهل سنت لبنان بیان کرد: در جنگ های صلیبی، تعدادی از مسلمانان کشته شدند، اما تعداد بسیار بیشتر از مسلمانان به دست خود مسلمان‌ها، در اختلاف‌ها و جنگ‌هایی که بین قوم ها و مذهب ها توسط دشمن ایجاد می شد ، کشته شدند.

خزعلی ادامه داد: تلاش می‌کنیم، همان‌طور که امامین این انقلاب خواستند، وحدت حفظ شود؛ چرا که این مسئله سیاسی و تاکتیکی نیست و وحدتی اعتقادی است. بنابراین؛ باید کوشش کنیم که این وحدت باصداقت، یک‌رنگی و اخلاص در خانواده های‌مان شکل بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار