وزیر کشور در آئین تکریم و معارفه استاندار آذربایجان شرقی:

هرچه مردم را آزار می‌دهد باید مسئول را از درون بخراشد

تهران (پانا) - وزیر کشور در آئین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید آذربایجان شرقی در تبریز، گفت استان آذربایجان شرقی بیش از آن‌چه که دارد مستحق توسعه است و باید نخبگان در این استان حفظ شوند و همه کشور از نخبگان این استان و ذخایر معنوی و انسانی آن بهره‌مند شوند.

کد مطلب: ۱۲۲۵۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
هرچه مردم را آزار می‌دهد باید مسئول را از درون بخراشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی با تبریک ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: امروز برای تشکر از یک سرباز که به مردم خدمت کرد و غم مردم را خورد و همه وجودش را برای این منظور معطوف کرد به تبریز آمده‌ایم تا پرچم را به سرباز دیگری جهت پیشبرد اهداف نظام تحویل دهیم.

وزیر کشور گفت: از خدمات و تلاش‌های صادقانه دکتر پورمحمدی در طول سه سال گذشته تشکر می‌کنم و امروز این مسئولیت به برادر رزمنده و مبارز آقای خرم می‌رسد.

وحیدی، آذربایجان شرقی را دریچه بزرگی برای ایران اسلامی دانست و گفت: این خطه همواره الهام‌بخش ایران و جهان اسلام بوده و علامه‌های بزرگ، شهدای عزیز و عالمانی که استوانه‌های کشور بودند، تربیت‌یافته این دیار بودند.

وزیر کشور تاکید کرد: آذربایجان مهد علم و عرفان، فضل، جهاد، شهادت، ایثار و فداکاری است؛ استانی زرخیز است که زرهای معنوی آن بیش از مادی است و بنابراین مسئولیت سنگینی بر دوش نسل جدید استان است تا از این ظرفیت‌ها بهره بگیرند.

وحیدی با اشاره به اینکه باید در پناه این ذخایر مادی و معنوی، نه تنها مشکلی در این استان نداشته باشیم، بلکه کل ایران از تبریز سیراب شود، ادامه داد: استاندار فقط مسائل مادی را مدیریت نکند و ظرفیت‌های بزرگ معنوی را در راستای اعتلای استان به کار گیرد.

وزیر کشور تاکید کرد: استاندار به منزله رئیس جمهور استان است، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان هماهنگ باشند و رئیس جمهور هم در جلسه هیات دولت تاکید کرد که انتصاب همه مدیران باید هماهنگ با استانداران باشد.

وحیدی با اشاره به اینکه آذربایجان نقطه اتکایی برای کشور بوده و همواره نقش خود را به خوبی ایفا کرده است، تشریح کرد: تبریز نقطه ثقل و اتکای فرهنگی برای همه کشورهای منطقه است و باید همه را تغذیه کند.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه باید از همجواری با کشورهای ترکیه و آذربایجان حداکثر استفاده را از لحاظ معنوی و اقتصادی داشته باشیم، افزود: همکاری‌های مشترک با دو کشور در این استان تعریف شود، زیرا زمینه‌های همکاری بسیار خوبی با این کشورها داریم که باید برنامه‌ریزی جدی شود تا اقتصاد مکمل با همکاری و هماهنگی با ظرفیت‌های بزرگی که در استان است، شکل گیرد.

وحیدی اضافه کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت صنعتی بسیار قوی دارد و صنعتگران ماهر و توانمند و نخبه در این استان حضور دارند که باید توسعه صنعتی در این استان هرچه بیشتر اتفاق بیفتد و باید به کشاورزی هم توجه کرد.

وزیر کشور تاکید کرد: با توجه به ظرفیت و توانایی آذربایجان شرقی در حوزه صنعت بایستی بسیاری از محصولات صنعتی با فناوری برتر در این استان تولید شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مسئول باید به گونه‌ای باشد که مردم او را از خود بدانند و هیچ پرده و حجابی بین مسئولان و مردم نباشد و اگر مردم احساس کنند که مسئولان از خودشان هستند مردم‌سالاری دینی اتفاق می‌افتد.

وزیر کشور با بیان اینکه هرچه مردم را آزار می‌دهد باید مسئول را از درون بخراشد، افزود: مسئول باید برای پیشرفت و سربلندی مردم، رشد معنوی و مادی مردم و توسعه جامعه اشتیاق داشته باشد که موضوع بسیار مهمی است.

وحیدی اضافه کرد: تمدنی که بر مبنای ایمان، خداپرستی، توحید و محبت به مردم نباشد باطل است؛ ولو کاخ‌های سربه‌فلک‌کشیده و بهترین فناوری‌ها را داشته باشد.

رئیس شورای امنیت کشور ادامه داد: تمدن اسلامی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند بر پایه آموزه‌های اهل بیت است که در آن، ایمان، عدالت، خداپرستی و معنویت و مردم‌دوستی موج می‌زند که باید در هر جایی که مسئولیتی گرفتیم آن را دنبال کنیم.

وحیدی افزود: مسئولیت‌ها منت خدا بر ماست که ما را در مقامی قرار داده که به دین، نظام، کشور و مردم خدمت کنیم و باید از فرصت‌ها به بهترین نحو استفاده کنیم و از این امانت بزرگ به خوبی حراست کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه این امانت، توفیق بزرگ و امتحان بسیار سختی است و باید از پس امتحان بر بیاییم، گفت: پیام تودیع و معارفه این است که مسئولیت‌ها ماندنی نیست و باید در هر دوره به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ملت ایران با اقتدار از همه پیچ‌های تاریخی عبور کرده است، افزود: به کوری چشم دشمنان، ما به قدرتی تبدیل شده ایم که احدی به خود اجازه نخواهد داد جمهوری اسلامی را حتی تهدید کند چه برسد به اینکه اقدام سوئی بتواند بکند و این دور نیست.

وحیدی بیان کرد: ملت ایران با وجود تمام سختی‌ها، کاستی‌ها و کمبودها، تسلیم‌ناپذیر ایستادگی کرد و در میدان بودن مردم از نشانه‌های پیروزی است.

وحیدی اضافه کرد: ملت ما دوران سختی را با خوبی استقامت کرد و ایستاد و ان‌شاءا... دوران پیروزی نزدیک است؛ باید همچنان با اقتدار در میدان باشیم و خسته نشویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار