معاون اقتصادی رئیس‌جمهور:

ماهشهر از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه و رونق اقتصادی برخوردار است

تهران (پانا) - معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری با اشاره به نقش تاثیرگذار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در اقتصاد کشور گفت ارزآوری شرکت‌های مستقر در این منطقه در شرایط تحریم، کمک بزرگی به کشور محسوب می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۲۳۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ماهشهر از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه و رونق اقتصادی برخوردار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محسن رضایی میرقائد روز جمعه با حضور در واحد مانیتورینگ پتروشیمی مارون مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهارداشت: در این منطقه سالانه ۲۶ میلیون تن انواع محصولات بالا دست و میانی پتروشیمی تولید می شود که ۵۰ درصد آن به کشورهای مختلف صادر می شود.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد دیگر این تولیدات، برابر با فرایندهای تعریف شده به مصرف داخلی و واحدهای تولیدی پایین دست اختصاص می یابد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری افزود: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستان ماهشهر از ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه سرمایه گذاری و رونق اقتصادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه منطقه به دریا و آب مورد نیاز دسترسی لازم را دارد گفت: از این شرایط باید به منظور بهره روی در تولید محصولات پتروشیمی استفاده کرد.

رضایی افزود: گاز و خوراک مورد نیاز واحدهای تولیدی در منطقه ویژه پتروشیمی به خوبی در دسترس است و این مسئله نیز به عنوان یک زیرساخت اساسی محسوب می شود.

معاون رئیس جمهوری توجه به واحدهای تولیدی پایین دست پتروشیمی را ضروری دانست و گفت: تکمیل زنجیره ارزش تولیدات پتروشیمی علاوه بر رشد اقتصادی به کاهش واردات برخی کالاها منجر می شود.

وی بیان داشت: برابر با بررسی های صورت گرفته، توسعه فعالیت‌های تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستان ماهشهر با موانعی همراه است که در این خصوص مذاکرات لازم انجام شده و دولت آمادگی دارد تا موانع موجود را برطرف کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری اضافه کرد: باید توجه داشت که همواره موضوع بکارگیری از نیروهای بومی در شرکت های پتروشیمی یک ضرورت جدی محسوب می شود.

رضایی یادآورشد: برای افزایش سهم نیروهای بومی در انجام استخدام شرکت‌ها، در صورت نیاز باید در بخش آموزش های مرتبط اقدام به سرمایه گذاری کرد.

رضایی همچنین یکی از رسالت های اصلی صنایع بزرگ بخصوص شرکت های پتروشیمی را توجه به مسئولیت های اجتماعی دانست و گفت: توجه جدی به این مولفه، زمینه رشد و توسعه متوازن در منطقه را رقم خواهد زد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار