سد نرگسی تا پایان سال آینده به مرحله آبگیری می‌‌رسد

کازرون (پانا) - وزیر نیرو امروز در شهرستان کازرون از رفع مشکل کمبود آب در استان فارس خبر داد و گفت تامین آب استان فارس از سیاست‌های اصلی این دولت است و در حوزه نیرو در استان فارس بیش از ۱۴ مصوبه در بخش آب، برق و فاضلاب وجود دارد که در انتظار تصویب هستند.

کد مطلب: ۱۲۲۲۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
سد نرگسی تا پایان سال آینده به مرحله آبگیری می‌‌رسد

علی اکبر محرابیان امروز در سفر به استان فارس و بازدید از پروژه‌های شهرستان کازرون در جمع خبرنگاران گفت: چند سالی است در شهرستان کازرون پروژه سد نرگسی در حال انجام است که هم‌اکنون حدود 70 درصد پیشرفت داشته است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با تلاش مسئولان، پیمانکار و همکاری مردم منطقه سرعت پیشرفت آن افزایش یافته و تا پایان سال آینده این طرح به مرحله آبگیری برسد و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

محرابیان افزود: در خصوص این سد، اجرای شبکه آبیاری است که قرار است سال آینده به صورت خط لوله اجرا شود. با اجرای این طرح آب مورد نیاز شهر و آبیاری زمین‌های زراعی این شهرستان تامین می‌شود.

بهره‌برداری طرح تصفیه خانه فاضلاب در چند ماه آینده

محرابیان اضافه کرد:بخشی از شبکه تصفیه خانه فاضلاب چند سالی است که آغاز شده و هم اکنون به مراحل پایانی آن نزدیک می‌شویم. امید است با همت مدیران، مجری و پیمانکار این طرح در چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

افزایش روند پیشرفت بهره‌برداری از بیمارستان پردیس

وی با توجه به گلایه‌های مردم شهرستان در خصوص روند بسیار کُند بهره‌برداری از بیمارستان پردیس اظهار کرد: با وجود اینکه بیش از 10 سال از آغاز عملیات اجرایی این طرح می‌گذرد ،اما پیشرفت بسیار اندکی حاصل شده است. رسیدگی به این طرح یکی از موارد ذکر شده در مصوبه این سفر است که با توجه به تاکیدات دولت و پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار، عملیات اجرایی تا حدودی شروع شده و انتظار می رود بیش از پیش شاهد پیشرفت چشمگیری در سرعت روند بهره‌برداری این بیمارستان باشیم.

طرح انتقال آب به استان فارس

وزیر نیرو در ادامه بازدید از شهرستان کازرون، ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم دولت ما در انتقال آب به فلات مرکزی و استان‌هایی است که فاقد آب مطمئن برای بخش صنعت و شرب هستند. یکی از راهکارها جهت رفع کمبود آب استان، تامین آب از دریا است. استان فارس یکی از استان هایی است که تخصیص اولیه آب برای آن صادر شده است و در جلساتی که در پایتخت برگزار کرده‌ایم میزان تخصیص آب این استان را به ۴۰۰ میلیون متر مکعب در سال افزایش داده‌ایم و بر این اساس مقرر شده این طرح در 3 بخش شرقی، غربی و میانی اجرا شود.

وی افزود: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده، انتظار داریم با تکمیل سدهای نیمه تمام، انتقال آب و همچنین تامین آب از دریا نیازهای استان فارس را در راستای رفع مشکل کمبود آب برطرف کنیم.

گزارش: کوروش خضری مطلق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار