پیش بینی سرماخوردگی‌های شدید با کاهش محدودیت‌های اجتماعی

تهران (پانا) - پزشکان در انگلیس می‌گویند از آنجا که محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا در طول همه‌گیری، ارتباطات اجتماعی را به میزان قابل توجهی کاهش داد، موارد ابتلا به سرماخوردگی معمولی و آنفلوآنزا به مدت بیش از یک سال تقریبا وجود نداشت.

کد مطلب: ۱۲۱۸۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی سرماخوردگی‌های شدید با کاهش محدودیت‌های اجتماعی

به‌گزارش ایسنا، آنها در عین حال تاکید دارند اکنون که این مقررات برداشته شده‌ و مردم معاشرت‌ را به طور گسترده‌ای از سر گرفته‌اند، سرماخوردگی و سرفه زیاد شده است و در نتیجه، بسیاری از بیماران از مبتلا شدن به شدیدترین انواع سرماخوردگی ها که تاکنون تجربه کرده اند، شکایت دارند و در مواردی حتی از عوارض آن که هفته‌ها طول می‌کشد تا برطرف شود، خبر می دهند.

به عنوان مثال برای "ربه‌کا لاندن"، بیمار ۲۴ ساله و اهل بورنموت (انگلیس)، معمولا سرماخوردگی به معنی آبریزش بینی، عطسه و قدری گلودرد و کوفتگی بود اما سرماخوردگی های جدید او متفاوت و شدید شده است.

او می گوید که سرماخوردگی اخیرش، شبیه گذشته نبوده و شرح داده که در طول این بیماری به سختی میتوانسته‌ بخوابد و حتی چند آزمایش سریع کرونا هم نشان داده‌اند که او به کووید-۱۹ مبتلا نبوده است.

سایر بیماران نیز درباره اینکه سرماخوردگی جدید، آن‌ها را از پا انداخته و برای برخی از آن‌ها بیش از یک ماه طول کشیده است، صحبت کرده‌اند.

دکتر فیلیپ کِی، پزشک عمومی در لندن در این باره به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفته است: این روزها شاهد افزایش موارد گلودرد و سرفه، سرماخوردگی و عفونت‌های ویروسی هستیم.

وی افزود: این روزها ما جوری دور هم جمع می‌شویم که در ۱۸ ماه گذشته چنین نکرده بودیم. در طول نخستین قرنطینه، کاهش ابتلا به بیماری‌های عفونی (غیرکووید) را شاهد بودیم که به اعتقاد ما عمدتا نتیجه محدودیت دیدارها بوده است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، خبر خوش اینکه سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین گزارش خود درباره موارد آنفلوآنزا اعلام کرده است به‌رغم نگرانی در مورد بروز شیوع گسترده میان مردم، موارد ابتلا در جهان برای این موقع از سال، کمتر از پیش‌بینی‌هاست.

هرچند پروفسور آنتونی هارندِن، معاون دبیرکل کمیته مشترک واکسیناسیون و مصونیت در انگلیس، هشدار داده است که با نزدیک شدن فصل زمستان، اوضاع می‌تواند بدتر شود.

او گفت که در زمستان آتی، کاهش سطح مصونیت در برابر آنفلوآنزا می‌تواند مشکل بالقوه بزرگ‌تری از کووید باشد.

وی افزود: ما در چند سال گذشته به‌ویژه در طول قرنطینه (کووید) موارد بسیار بسیار محدودی از ابتلا به آنفلوآنزا را داشتیم و می‌دانیم که با افت موارد ابتلا به آنفلوآنزا، سطح مصونیت مردم هم کاهش می‌یابد و بازگشت آزاردهنده و مشکل سازِ آن را سبب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار