نظام یاددهی و یادگیری اساس توسعه هر جامعه است

بیرجند(پانا)-معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی با بیان اینکه زیست بوم کرونا موجب افت کیفیت نظام یاددهی و یادگیری شد گفت:افزایش کیفیت نظام یادگیری، عامل توسعه و رشد کشورها است.

کد مطلب: ۱۲۱۶۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
نظام یاددهی و یادگیری  اساس توسعه هر جامعه است

سید جواد حسینی معاون وزیرآموزش وپرورش امروز در گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره کل، مدیران شهرستان‌ها و مناطق خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش و پرورش استاندارد نیازمند استانداردسازی فضا و امکانات است، اظهار کرد: برای تأمین اعتبار استانداردسازی فضا و امکانات استان خراسان جنوبی باید نامه‌ای آماده و به وزارتخانه جهت پیگیری ارسال شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه گفت: همچنین امسال برای استانداردسازی تجهیزات عام و خاص هنرستانی اعتبار اختصاص می یابد.

وی با اشاره به مشکل هرساله کمبود نیروی انسانی و جابجایی‌ها در ابتدای مهر، بیان کرد: در حال حاضر ۳۵۰ نیروی خرید خدمات نیاز خراسان جنوبی است که حتما باید برای رفع مشکل استان تأمین شود.

حسینی به تولید محتوا و بسته‌های یادگیری در مناطق روستایی و عشایری استان اشاره کرد و ادامه داد: امسال در بحث احداث، تجهیز و نوسازی سرویس بهداشتی اعتباراتی داریم که در این زمینه سهمیه ای برای خراسان جنوبی در نظر خواهیم گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: به زودی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تهیه ملزومات بهداشتی مدارس کشور تخصیص می یابد که سهمیه ویژه برای استان خراسان جنوبی تعیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تمام مدارس روستایی و عشایری با ظرفیت هر کلاس زیر ۱۵ نفر دانش آموز از سوم مهر، کلاس‌های زیر ۳۰ نفر از نیمه مهر بازگشایی می شود.

حسینی با اشاره به اینکه مدارس فنی حرفه ای نیز از ابتدای مهر بازگشایی خواهد شد، ادامه داد: آموزش حضوری مدارس زیر ۳۰۰ نفر به صورت تدریجی از ابتدای آبان و بیش از ۳۰۰ نفر نیز در ادامه بازگشایی می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در قالب طرح هدایت ۳۳۰ هزار تبلت به دانش آموزان کشور طی سال گذشته اهدا شد، بیان کرد: در خراسان جنوبی حدود ۲۳ هزار دانش آموز نیازمند تبلت هستند که امسال حدود ۶ هزار و ۱۰۰ تبلت تأمین خواهد شد.

وی افزود: در بودجه سال جاری نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی دیده شده است و تامین یک میلیون تبلت نیز با استانداران تمامی استان ها تفاهم شده است.

حسینی از اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار برای نهضت مشارکت ملی توان افزایی خراسان جنوبی خبر داد و افزود: بنا به درخواست مدیر آموزش استثنایی استان یک دستگاه وسیله نقلیه برای آموزش و پرورش استثنایی در نظر گرفته خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در تمام کشور ۱۶۰ مدرسه در طرح از خشت تا بهشت ساخته شده یا در حال ساخت است، یادآور شد: در این طرح ۱۲ مدرسه سهم خراسان جنوبی است که ۲ مدرسه در حال ساخت است و اگر زمین برای مابقی تامین شود آمادگی تامین اعتبار برای ساخت را داریم‌.

وی با اشاره به اهمیت سلامت جسمی دانش آموزان استثنایی، گفت: در کشور ۳۰۷ مدرسه در حوزه استثنایی وجود دارد که ظرفیت ساخت سالن ۲۰۰ متری ورزشی درون مدرسه‌ای برای آنها فراهم است و برای ۱۲ مدرسه خراسان جنوبی نیز که این امکان فراهم است سالن ۲۰۰ متری ورزشی احداث خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار