در حاشیه سفر رییس جمهوری به دوشنبه توافق شد؛

همکاری ایران و تاجیکستان برای جذب سرمایه‌گذاری مشترک خارجی

تهران (پانا) -وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر خود به تاجیکستان با دو وزارتخانه «تندرستی و حفظ اجتماعی» و «محنت، مهاجرت و شغل» این کشور یادداشت تفاهم همکاری امضاء کرد که بر اساس آن دو کشور در زمینه جذب سرمایه‌گذاری مشترک خارجی در بخش حمایت‌های اجتماعی همکاری می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۱۵۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
همکاری ایران و تاجیکستان برای جذب سرمایه‌گذاری مشترک خارجی

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به موجب یادداشت تفاهم همکاری با وزارت تندرستی، طرفین به منظور گسترش و تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های خدمات اجتماعی، آمادگی خویش را برای تبادل اطلاعات و تجربیات، برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگروه‌های کارشناسی اعلام کردند.

همکاری برای خدمت‌رسانی در حوزه حمایت‌های اجتماعی و فراهم‌کردن شرایط جذب شرکت‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری خارجی مشترک در این بخش، هماهنگی و همکاری در عرصه بین‌الملل و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای،ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارتی در زمینه حمایت‌های اجتماعی از جمله توافقات این سند است.

همکاری در زمینه تأمین اجتماعی و امور اجتماعی شامل بیمه اجتماعی، توانمندسازی افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانواده و افراد آسیب‌پذیر، برنامه‌های کاهش فقر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی افراد دارای معلولیت در زمینه اشتغال، انجام پژوهش‌های مرتبط با امور اجتماعی، خدمات اجتماعی از دیگر بخش‌های این تفاهم‌نامه همکاری است.

امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت محنت، مهاجرت و شغل تاجیکستان

همچنین، در ادامه سفر حجت عبدالملکی به کشور تاجیکستان، یادداشت تفاهم همکاری میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت محنت، مهاجرت و شغل با جمهوری تاجیکستان امضا شد.

بر اساس این یادداشت تفاهم، طرفین در زمینه روابط کار، بازرسی کار، بهداشت و ایمنی محیط کار و کاهش حوادث ناشی از کار و بیمارهای شغلی، سیاست بازار کار، اشتغال و تبادل نیروی کار، تبادل اطلاعات در مورد وضعیت و نیازهای بازار کار دولت‌های طرفین و کمک به ساماندهی تبادل نیروی کار و اشتغال آن‌ها همکاری خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، برگزاری دوره‌های تکمیلی تربیت کارشناس، مربی و افراد نیازمند به آموزش برای توسعه زمینه‌های دارای اولویت‌های آموزشی مقدماتی، پیشرفته و بلندمدت توسط مؤسسات آموزش فنی و حرفه‌ای جمهوری اسلامی ایران، تبادل تجربه در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تبادل‌نظر و همکاری طرفین در سازمان بین‌المللی کار و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین از دیگر موارد همکاری دو کشور است.

بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تاجیکستان

حجت عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر به تاجیکستان از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این کشور بازدید کرد.

در جریان این بازدید، «عبدالغفار رحمان زاده» قائم مقام وزیر محنت، مهاجرت و شغل اهالی جمهوری تاجیکستان، فرایند آموزش های فنی و حرفه‌ای به جوانان، بزرگسالان و چگونگی صدور گواهی نامه‌های آموزشی و اشتغال افراد آموزش‌دیده را در این کشور تشریح کرد.

به گفته وی در جمهوری تاجیکستان ۱۰۱ رشته شغلی از سوی مراکز دولتی آموزش داده می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از کارگاه‌های آموزش جوشکاری، زرگری، سنگ تراشی، مکانیک خودرو، خیاطی و .... تاجیکستان بازدید کرد.

عبدالملکی در جریان این بازدید، از آمادگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای همکاری‌های مشترک در حوزه های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری در راس هیاتی بلندپایه و به منظور شرکت در نشست سران سازمان شانگهای و همچنین دیدار رسمی دو جانبه از تاجیکستان به این کشور سفر کرده بود.

رییس جمهوری در این سفر با روسای جمهور ازبکستان، بلاروس، قزاقستان و ترکمنستان و نخست وزیران پاکستان، ارمنستان و تاجیکستان دیدار کرد و در جمع ایرانیان مقیم تاجیکستان حاضر شده و در جمع آنان سخنرانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار