رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌رضوی:

رفع موانع تولید از نکات مهم کشاورزی است

نیشابور (پانا)- رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌رضوی در جلسه هماهنگی کشت پائیزه نیشابور برآموزش، ترویج و توانمندسازی کشاورزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
رفع موانع تولید از نکات مهم کشاورزی است

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، جلسه هماهنگی کشت پائیزه با محوریت کشت کلزا در آغازین روزهای سال زراعی جدید با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی، در این شهرستان برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در جلسه هماهنگی کشت پائیزه در نیشابور ضمن تبریک سال جدید زراعی و خدا قوت به کلیه کشاورزان و همکاران گفت: وظیفه اصلی ما ترویج، آموزش و توانمندسازی کشاورزان است.

محمدرضا اورانی افزود: ما امروز بدنبال مدیران میدانی هستیم نه بدنبال مدیران دفتری و باید با داشته های موجود از وضعیت فعلی یک قدم به جلو حرکت کنیم.

اورانی 99%کار را در میدان و یک درصد کار را در جلسات و گفتگوها دانست و تصریح کرد: نیروی انسانی 99درصد داشته های ما است و اگر انرژی که ما در گفتمان می‌گذاریم را در میدان ببریم، خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

وی یادآور شد: استانهای کشور براساس عملکرد بیمه محصولات، کشاورزی قراردادی و الگوی کشت ارزیابی خواهند شد.

اورانی خاطرنشان کرد: کلیه همکاران ما از سر برکت مردم امرار معاش می کنند و باید کشاورزی و دامداری اصولی را که اساس زنجیره امنیت غذایی است، با دقت و علمی پیگیری کنیم.

این مقام مسئول رفع موانع تولید را از نکات مهم دراین راه دانست و افزود: باید دید کارشناس در کنار کشاورز را به تمامی عرصه ها و پهنه ها منتقل کنیم.
معاون تولیدات گیاهی سازمان در این نشست به جمع حاضر گفت: کشور مصمم است که بر روی پای خویش بایستد و در استان نیاز به تولید 810 هزار تن گندم برای تغذیه انسان و 840 هزار تن جو برای تغذیه دام نیاز داریم.

غلامحسین ساربان افزود: 45 درصد سطح زیر کشت استان مربوط به غلات است که در این میان نیشابور 11هزار و پانصد هکتار سطح ابلاغی کشت گندم و17 هزار هکتار سطح ابلاغی کشت جو را دارد.

وی با تاکید بر پرورش تعداد افراد و کشاورزان موفق بیشتر افزود: از اعتبار 90 میلیارد تومانی کشاورز کار در سال گذشته 56 میلیارد تومان آن جذب و به کشاورزان استان پرداخت شده است.
معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابوردر این نشست گفت: حدود 2 هزار هکتار از اراضی زیر کشت شهرستان نیشابور به رودخانه وابسته است و خشکسالی و کمبود بارش و نزولات جوی تاثیر زیادی بر روی تولیدات این شهرستان گذاشته است.

محمدعلی فرهمند راد یادآور شد: مکانیزه کردن کشت غلات حدود 9 میلیون تومان سود بیشتری عاید کشاورزان نسبت به روش سنتی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار