اکانت‌های مایکروسافت به‌پسورد نیاز ندارند

تهران (پانا) - مایکروسافت اعلام کرد که از این پس، کاربران می‌توانند با استفاده از گزینه‌ ورود بدون پسورد، وارد اکانت‌های خود در سرویس‌های این شرکت شوند.

کد مطلب: ۱۲۱۵۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اکانت‌های مایکروسافت  به‌پسورد نیاز ندارند

به‌گزارش دنیای‌اقتصاد، این غول نرم‌افزاری جهان به‌مانند دیگر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری، از مخالفان روش قدیمی‌ احراز هویت با استفاده از وارد کردن پسورد است. پسوردهایی که اغلب مورد حمله هکرها و افراد سودجو قرار می‌گیرند و از آنجایی که بخش زیادی از کاربران، از پسوردهای ضعیف یا تکراری برای اکانت‌های خود استفاده می‌کنند، هکرها کار سختی در حدس زدن آنها پیش‌رو ندارند.

برای رفع این معضل و نگرانی همیشگی، مایکروسافت قابلیت و گزینه جدید وارد‌شدن به‌اکانت بدون پسورد را عرضه کرده است. این امکان پیشتر در اختیار مشتریان تجاری مایکروسافت قرار داشت و اکنون در اختیار عموم کاربران قرار گرفته است.

بر اساس گفته مایکروسافت، کاربران می‌توانند بدون نیاز به‌وارد کردن پسورد، وارد سرویس‌هایی همچون اوت‌لوک و وان‎‌درایو شوند. در این شیوه و برای حفظ امنیت، از راهکارهای جایگزینی همچون اپلیکیشن Authenticator مایکروسافت، ویندوز هلو (Hello)، رمز امنیتی، پیامک یا کد ایمیل استفاده می‌شود. البته این شرکت اعلام کرد که فعلا برخی از اپلیکیشن‌های مایکروسافت همانند آفیس، ریموت‌دسکتاپ و ایکس‌باکس‌۳۶۰ همچنان از روش قدیمی‌ وارد‌کردن پسورد بهره می‌برند.

همچنین‌ کاربرانی هم که از نسخه‌های پشتیبانی‌نشده ویندوز استفاده می‌کنند، قادر به‌مشاهده این گزینه نخواهند بود.

طبق گفته مایکروسافت، این ویژگی تنها برای کاربران ویندوز‌۱۰ و ویندوز‌۱۱ که قرار است به‌زودی عرضه شود، قابل استفاده خواهد بود. این شرکت همچنین عنوان کرد که گزینه ورود بدون پسورد، به‌مرور و طی روزهای آتی برای تمامی‌کاربران عرضه خواهد شد و کاربران، تا زمانی‌که این قابلیت را روی سیستم خود دریافت نکرده‌اند، از حذف پسورد اکانت‌های خود اجتناب کنند.

مایکروسافت ادامه داد که مهندسان این شرکت در تلاشند تا بتوانند این امکان را برای اکانت‌های Azure AD نیز فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار