امام جمعه رهنان اصفهان در گفت‌وگو با پانا:

دولت‌مردان به نهاد نماز جمعه اعتماد کنند

اگر دولت‌مردان ارتباط خود را با ائمه جمعه قوی‌تر سازند و از ائمه جمعه آسیب‌ها و ظرفیت‌ها را بخواهند، اعتماد ضربه خورده مردم که لطمه به چهره نظام اسلامی می‌زند، بازسازی خواهد شد

تهران (پانا) - امام جمعه رهنان اصفهان از دولت‌مردان خواست برای بازسازی اعتمادی که مورد تاکید رهبری معظم انقلاب است به نهاد نماز جمعه اعتماد کنند و با حضور مستمر در بین مردم، این اعتماد را بازسازی کنند.

کد مطلب: ۱۲۱۵۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
دولت‌مردان به نهاد نماز جمعه اعتماد کنند

حجت‌الاسلام حسین محمدی امام جمعه رهنان اصفهان در گفت‌وگو با پانا درمورد الگوی تعامل دولت مردمی با مردم و بهره‌برداری از ظرفیت نماز‌های جمعه و مساجد برای ارتباط مستقیم و بی‌واسطه گفت: «نماز جمعه و مسجد به ویژه به سبب استمرار ارتباطش با مردم و حضور مردم فرصت و الگوی خوبی است تا دولت مردان با حضور مستمر در بین مردم و بازسازی اعتمادی که مورد تاکید رهبری معظم انقلاب است از آن استفاده کنند.»

امام جمعه رهنان افزود: «عملکرد دولت سیزدهم به ویژه از همان ساعت اول بارقه‌ امید را در میان مردم روشن کرده و امیدوارم این موضوع استمرار داشته باشد.»

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به بازسازی اعتماد مردم توسط دولت سیزدهم گفت: «برای اعتمادسازی و ترمیم اعتماد عمومی مردم نسبت به دولت ظرفیت نهاد نماز جمعه و ائمه‌ جمعه یک ظرفیت عالی است. نماز جمعه یک نهاد مردمی است و در خدمت دولت مردمی هم خواهد بود. سال‌های قبل هم نماز جمعه به کمک دولت شتافت اما با این حال به این جایگاه اهمیت داده نمی‌شد با این حال طرح‌هایی مانند میزهای خدمت بوده است که گام‌های خوبی برداشته شد؛ در این طرح فضایی وجود داشت که مسئولین می‌توانستند در حاشیه نمازجمعه بنشینند، بدون دیوان‌سالاری و کاغذبازی به درد دل مردم گوش بدهند.»

وی افزود: «تریبون نماز جمعه می‌تواند رابط بین دولت و مردم باشد، از رئیس‌جمهور و وزرا گرفته تا استاندار و فرماندار که بیایند دست‌آوردها، فعالیت‌ها و عملکرد خودشان را پیش از خطبه‌های نماز جمعه مطرح کنند. یک راه بازسازی اعتماد عمومی خود ائمه جمعه هستند. این افراد به واسطه ارتباطات مستمری که با مردم از جمله افراد فرهیخته و معمدین دارند، شناختی خوبی نسبت به ظرفیت‌ها و مشکلات پیدا می‌کنند و همچنین به سبب رصد آسیب‌ها درک صحیحی از محیط دارند. دولت مردان هم قطعا می‌توانند اعتماد کنند. اگر دولت‌مردان ارتباط خود را با ائمه جمعه قوی‌تر سازند و از ائمه جمعه آسیب‌ها و ظرفیت‌ها را بخواهند، انشاءالله اعتماد ضربه خورده مردم که لطمه به چهره نظام اسلامی می‌زند، بازسازی خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار