در گفت‌وگو با پانا؛

غفاری: دولت از ظرفیت مساجد برای تعامل با مردم استفاده کند

تهران (پانا) - امام‌ جمعه لیلان آذربایجان غربی با بیان اینکه مساجد باید به پایگاه‌هایی قوی برای بسیج عمومی و روشن‌گری تبدیل شوند، تاکید کرد دولت می‌تواند از این ظرفیت برای ایجاد تعامل با مردم استفاده کند.

کد مطلب: ۱۲۱۴۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
غفاری: دولت از ظرفیت مساجد برای تعامل با مردم استفاده کند

حجت‌الاسلام علی غفاری در گفت‌وگو با پانا درباره الگوی تعامل دولت مردمی با مردم و بهره‌برداری از ظرفیت نمازهای جمعه و مساجد برای ارتباط مستقیم و بی‌واسطه گفت: «مساجد و نماز‌ جمعه ظرفیت بزرگی برای همه دولت‌مردان علی‌الخصوص دولت مردمی منتخب است. دولت‌ها می‌توانند از کارکرد مساجد و نمازجمعه در جهت پیش‌برد اهداف خود استفاده کنند که این موضوع نیاز به برنامه‌ریزی مدون دارد. متاسفانه بسیاری از کارکردهای مساجد و نماز جمعه به فراموشی سپرده شده که می‌توان از این پتانسیل‌ها به خوبی استفاده کرد. دولت علاوه بر احیای این مسائل فراموش شده باید برای همه مسائل دیگر نیز برنامه داشته باشد. یک از این مسائل مهم که باید برای آن برنامه‌ریزی جدی کرد خود موضوع اقامه نماز است. قرآن کریم در این‌باره می‌فرماید: «الَّذِینَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ یعنی (آنان که خدا را یاری می‌کنند) آن‌هایی هستند که اگر در روی زمین به آنان اقتدار و تمکین دهیم نماز به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند». دولت باید در این زمینه علاوه بر برنامه‌ریزی به تخصیص اعتبارات، تقویت اقامه نماز جماعت و جمعه بپردازد تا بتواند از این ظرفیت‌ها ایجاد شده بیشترین استفاده را ببرد.»

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد راه‌های تقویت نماز جماعت و جمعه گفت: «راه‌اندازی و تقویت میز‌های خدمت و برنامه‌ریزی برای این موضوع راهی برای تقویت نماز جمعه و مساجد است. نکته دیگر این است که مساجد باید به پایگاه‌هایی قوی برای بسیج عمومی و روشن‌گری تبدیل شوند. دولت می‌تواند از این ظرفیت برای ایجاد تعامل با مردم استفاده کند.»

غفاری با اشاره به پتانسیل نماز جمعه و جماعات برای دیدار چهره به چهره مردم و مسئولین گفت: «دولت‌مردان می‌توانند خدماتی که انجام می‌دهند را به صورت چهره به چهره به مردم گزارش داده و به رفع شبهات مطرح شده در سطح جامعه کمک کنند. به طور مثال این کار می‌تواند در قالب سخنرانی‌های پیش از خطبه در نمازهای جمعه انجام شود.»

وی در پایان با اشاره به برنامه‌هایی که در مساجد می‌تواند شکل بگیرد گفت: «مساجد پایگاه‌هایی برای ترغیب مردم برای همکاری و همیاری در زمینه‌های مختلف هستند. دولت می‌تواند از این موضوع استفاده کند. ضمن اینکه نمازهای جمعه و مساجد سنگر مبارزه برای مقابله با جنگ شناختی دشمن است. حضور دولت‌مردان در نمازهای جمعه و مساجد و ارتباط چهره به چهره با اقشار مختلف مردم باعث از بین بردن تلاش‌های دشمن برای دو قطبی سازی و انتشار شبهات آن‌ها می‌شود. این حضور بصیرت مردم افزایش داده و دشمنان نظام و انقلاب را مأیوس و ناامید می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار