امام جمعه کلوانق: نماز جمعه محل انعکاس مشکلات مردم است

تهران (پانا) - امام‌ جمعه کلوانق با بیان اینکه نمازجمعه محور شجاعت، اعتقاد و بسیاری از خوبی‌های دیگر است، تاکید کرد باید در نمازجمعه مشکلات مردم انعکاس داده شود و این کار وظیفه خطیب جمعه است.

کد مطلب: ۱۲۱۳۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه کلوانق: نماز جمعه محل انعکاس مشکلات مردم است

حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی، امام‌ جمعه کلوانق در شهرستان هریس استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام‌خمینی رحمه الله علیه، نمازجمعه، این فریضه الهی و معنوی را دوباره احیا فرمودند. این فریضه‌ای است که آرمان اهل‌بیت در آن وجود دارد و امام راحل آن را به خوبی مدیریت کردند. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نمازجمعه یک قرارگاه است؛ قرارگاه ایمان، قرارگاه تقوا، قرارگاه بصیرت، قرارگاه اخلاق. شبکه نورانی امامت جمعه که شامل ائمه‌جمعه می‌شود به کمک مردم و حضور مردمی توانسته‌اند این امر را احیا کنند.»

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: «نمازجمعه محور همه خوبی‌هاست. نمازجمعه محور شجاعت، اعتقاد و بسیاری از خوبی‌ها دیگر است. باید در نمازجمعه مشکلات مردم انعکاس داده شود و خطیب جمعه به عنوان نماینده مردم وظیفه این کار را دارد.»

حجت‌الاسلام سیدمحمدموسوی افزود: «در دین اسلام نگاه ویژه‌ای به نمازجمعه شده است و نقش مهمی نیز برای آن در جامعه در نظر گرفته شده است. وقتی ما در خطبه‌ها از تقوا صحبت می‌کنیم در حقیقت داریم از صبر و استقامت صحبت می‌کنیم. مردم وقتی به صحبت‌های ما در همه زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، دینی و... گوش می‌دهند طبیعتا این حرف‌ها روی صبر و شکیبایی آن‌ها تأثیر می‌گذارد. برای همین علی رغم اینکه مردم مشکلات اقتصادی دارند ولی خدا را شکر چون مردم متقی هستند و در نمازجمعه شرکت می‌کنند در برابر این مشکلات صبر نموده و همیشه در صحنه هستند.»

امام‌جمعه کلوانق با اشاره به فرمایش حضرت علی علیه السلام در مورد حقوق امام و مردم افزود: «حق مهم امام بر گردن مردم آن است که مردم باید در عرصه‌ها حضور داشته و از اوامر امام تبعیت کنند. مردم باید با رفتارشان امام را تقویت کنند. حق امام نیز آن است که برای مردم ادب، آسایش، امرار معاش و راه و چاه آن را فراهم نماید.»

وی در پایان با اشاره به برکات نماز جمعه گفت: «نماز جمعه نقش مهمی در بصیرت افزایی و خنثی سازی توطئه‌های دشمن دارد. باید با توجه به سیاست اهل بیت زمینه را برای ظهور حضرت مهدی عجل الله فراهم کنیم. با ظهور ایشان ظلم از بین می‌رود و حکومت عالم به دست صالحین می‌افتد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار