جزئیات کمک‌های شبکه امامت جمعه برای مقابله با کرونا در شهرستان جم

تهران (پانا) - حجت‌الاسلام محمد محمدی، امام جمعه جم بوشهر اقدامات صورت گرفته برای استفاده از ظرفیت مصلی‌های شهرستان در راستای کمک به شبکه بهداشت و درمان و مقابله با کرونا و واکسیناسیون، مواسات و کمک‌های مومنانه را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۹۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات کمک‌های شبکه امامت جمعه برای مقابله با کرونا در شهرستان جم

حجت‌الاسلام محمدی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ما برای در اختیار قراردادن امکانات ستاد نماز جمعه اعلام آمادگی کردیم. مصلی و مسجدی که در اختیار ماست نیز آماده بهره‌برداری برای شبکه بهداشت و درمان است. اخیرا تعدادی کولر نیز برای راه‌اندازی بخش جدید بیماران کرونایی مورد نیاز بود که در اسرع وقت تامین شده و در اختیارشان قرار گرفت.

امام جمعه جم افزود: مکررا در بیمارستان حاضر می‌شوم و مشکلات بیمارستان را رصد می‌کنم. از طرف دیگر در جلساتی برای پای کار آوردن صنعت و اقدامات دیگر نیز کارهایی را انجام دادیم. با جلساتی که با مساجد داشتیم نیز هماهنگی‌های خوبی انجام شده تا همه بتوانند در رزمایش‌هایی که انجام شده یا قرار است انجام شوند به خوبی برای مبارزه با بیماری کرونا و خدمت به مومنین کمک کنند. بسیجیان، طلاب و دیگر و اقشار مردم پای کار آمده‌اند.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد پیگیری‌های صورت گرفته برای تسهیل در امر واکسیناسیون گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و با حمایت پالایشگاه، 3 سالن برای واکسیناسیون تجهیز شده و در با این کار واکسیناسیون با سرعت بیشتری در حال انجام است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به برگزاری مکرر رزمایش‌ کمک‌های مومنانه گفت: ما جهت رزمایش را در برخی موارد تغییر دادیم. در این برهه از زمان تمرکز خود را بیشتر روی تهیه کپسول‌های اکسیژن، سرم، دارو و دیگر اقلام درمانی برای بیماران کرونایی قرار دادیم. در مجموع سعی کردیم علاوه بر روستاهای شهرستان، دیگر روستاها و مناطق محروم خارج از شهرستان را نیز تا حد ممکن کمک‌رسانی کنیم.

امام جمعه جم افزود: البته تامین مواد غذایی را نیز فراموش نکردیم و در این زمینه دائما در حال تلاش برای جمع‌آوری کمک‌های مردم مومن شهرستان و توزیع این کمک‌ها بین مردم نیازمند هستیم. در حقیقت از ابتدای شروع رزمایش ما کمک‌های مومنانه و توزیع بسته‌های غذایی را متوقف نکردیم. مرحله دیگر رزمایش مواسات بسته‌های معیشتی نیز بزودی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به عکس‌العمل‌های مردم در مورد اقدامات صورت گرفته گفت: اقدامات زیادی انجام شده و مردم عکس‌العمل‌های مختلفی را داشتند. وقتی کولرهایی که در مصلی استفاده می‌شد را برای راه‌اندازی بخش جدید کرونایی بیمارستان به بیمارستان دادیم خبر آن در رسانه‌ها پخش شد. همین موضوع باعث شد بسیاری از مردم در فضای مجازی از شبکه امامت جمعه تشکر کرده و از شرکت‌های صنعتی مستقر در منطقه نیز افکار عمومی مطالبه‌گری را برای کمک به جریان مقابله با کرونا آغاز کردند.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: احساس کردم که شور و شوق مردم نسبت به شبکه امامت جمعه در جریان برنامه‌های اخیر بیشتر شده و مردم احساس کردند امام جمعه همراه آن‌هاست. تماس‌های تلفنی مردمی نیز این موضوع را نشان داد. در عین حال مسئولین شهرستان نیز بسیار از این اقدام ما متعجب شدند چراکه از صنایع مستقر در منطقه برای کمک انتظار داشتند. ولی در هر صورت ما باید برای حفظ جان مردم این اتفاق خوب را رقم می‌زدیم. ما اعلام کردیم تمام تلاش و امکانات خود را برای پیشرفت اهداف شبکه بهداشت و درمان را بکار خواهیم گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار