علت قطعی برق برخی از مناطق سیستان و بلوچستان چیست؟

تهران (پانا) - مدیر مرکز دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان می‌گوید قطعی‌های مکرر در بعد از ظهر روز یکشنبه، به دنبال عمل کردن رله‌های حفاظتی و فرکانسی، پست‌های فوق توزیع شندل، کهیر، جکیگور و نگور صورت گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۰۶۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
علت قطعی برق برخی از مناطق سیستان و بلوچستان چیست؟

به گزارش وزارت نیرو ، "مریم بندئی" اظهار داشت: به دنبال اخطار سازمان هواشناسی و افزایش بی‌سابقه دما در اکثر نقاط کشور طی هفته جاری، مصرف انرژی برق در بعد از ظهر روز جاری افزایش چشمگیری داشته و سبب بروز ناترازی تولید و مصرف برق در شبکه ملی شد.
وی ادامه داد: از آنجایی‌که در شرایط بحرانی ذکر شده ناشی از ناترازی تولید و مصرف برق، حفظ و پایداری شبکه سراسری برق رسالت اصلی مدیریت شبکه برق کشوری است، به دنبال این وضعیت، با تنظیم رله‌های حافظتی و عملکرد این تجهیزات از بروز ناپایداری و خاموشی گسترده در شبکه سراسری جلوگیری می‌شود.
مدیر مرکز دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان در پایان، ضمن عذرخواهی از مردم شریف و صبور این استان گفت: هم‌استانی‌های گرامی ضمن پیگیری مستمر و منظم برنامه خاموشی‌های احتمالی روزانه از مجاری رسمی ذکر شده، با توجه به هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر پایداری افزایش دمای هوا در هفته جاری، به منظور پیشگیری از تکرار این شرایط، نسبت به مدیریت و رعایت الگوی مصرف همراهی و اقدام لازم را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار