در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

جایگاه امامت جمعه در گام دوم انقلاب

علوی: مدیری که شخصیت و کرامت انسانی خود را شناخته است، به سوی فساد و مسائل غیر اخلاقی حرکت نمی‌کند/ نیروی انسانی کارآمد مهمترین ظرفیت امیدبخش کشور است

تهران (پانا) - امام جمعه ارد فارس تاکید کرد همه آحاد جامعه وظیفه دارند مسئولیت‌پذیر باشند؛ یعنی افراد نسبت به خود و نسبت به جامعه مسئولیت‌هایی دارند؛ هم باید خود را بسازند و هم جامعه را به سمت صلاح و رستگاری پیش ببرند.

کد مطلب: ۱۲۰۶۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
جایگاه امامت جمعه در گام دوم انقلاب

حجت‌الاسلام سیدمهدی علوی، امام جمعه ارد در استان فارس، در گفت‌وگو با پانا درباره نقش و جایگاه شبکه امامت جمعه در گام دوم انقلاب اسلامی گفت: این موضوع مفصل است و تریبون نماز جمعه وظیفه تبیین و تشریح آموزه‌های دینی و عبادی و سیاسی و اجتماعی و دیگر موارد را دارد.

وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب روی چند موضوع که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، می‌توان بحث کرد؛ یکی موضوع مدیران و مسئولان تراز اسلام و انقلاب است؛ که اگر مدیران، این موضوع انقلابی بودن و در مسیر انقلاب حرکت کردن را دقت کنند، خیلی برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی مؤثر است.

امام جمعه ارد فارس، به موضوع جوان حزب‌اللهی و انقلابی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، اشاره کرد و گفت: اگر به این موضوع دقت شود و بتوان جوانان حزب‌اللهی و انقلابی را تربیت کنیم، وظایفی که این جوان باید انجام دهد به خوبی تبیین شود، کارها بسیار ارزشمند و ماندگاری خواهد بود.

وی کار جهادی و بانشاط را نیز از موضوعاتی عنوان کرد که در گام دوم بسیار مؤثر است و ابراز داشت: جوانی که هم حزب‌اللهی و هم انقلابی و مؤمن باشد، کار را جهادی انجام دهد، برای کشور بسیار مؤثر و تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام علوی، جوان را از نگاه رهبری بی‌توجه به سن ارزیابی کرد و گفت: جوان کسی است که روحیه کار، تلاش و شادابی و نشاط داشته باشد؛ این چنین جوانی بسیاری از کارها و وظایف محوله را پیش می‌برد.

وی یکی از وظایف ائمه جمعه را تبیین بیانیه گام دوم انقلاب توصیف کرد و اظهار داشت: این امر بسیار راهبردی و راهگشا است؛ این بیانیه به موضوعات مختلفی پرداخته است که اگر به خوبی در خطبه‌ها تبیین و تشریح شود، برای تربیت نسل تراز انقلاب بسیار مؤثر است.

امام جمعه ارد فارس، به مراحل خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی بیان شده در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: هر کدام از این‌ها اگر به خوبی مورد توجه قرار بگیرد، بسیار مؤثر خواهد بود؛ جامعه‌ای خودساخته، آحاد جامعه خود را از آلودگی‌ها پاک کرده‌اند، بسیار صالح خواهد بود.

وی درباره جامعه‌پردازی ابراز داشت: همه آحاد جامعه وظیفه دارند مسئولیت‌پذیر باشند؛ یعنی افراد نسبت به خود و نسبت به جامعه مسئولیت‌هایی دارند؛ هم باید خود را بسازند و هم جامعه را به سمت صلاح و رستگاری پیش ببرند.

حجت‌الاسلام علوی، با اشاره به سخنانی از امیر مؤمنان حضرت علی (ع) گفت: کمال سعادت این است که ما تلاش کنیم تا جامعه را به سمت صلاح و اخلاق فاضله دعوت کنیم.

وی درباره تمدن‌سازی اظهار داشت: موضوع تمدن بسیار مهم است، تمدن اسلامی چیست؟ ارکان تمدن چیست؟ شاخصه‌ها و مؤلفه‌های تمدن اسلامی چیست؟ یکی از موضوعاتی که در تمدن نوین اسلامی جای بحث دارد، جایگاه کرامت انسان است؛ اگر کرامت و شخصیت انسانی توجه شود و بنابر وظیفه‌ای که خدای متعال برای او مشخص کرده است رفتار کند بسیار مؤثر خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه افزود: مدیری که شخصیت و کرامت انسانی خود را شناخته است، به سوی فساد و مسائل غیر اخلاقی حرکت نمی‌کند و وظیفه خود را خوب انجام می‌دهد؛ کاری نمی‌کند که شخصیت او لکه‌دار شود.

وی در تأکید بر موضوع تربیت نسل تراز انقلاب تصریح کرد: از نظر رهبری، مهمترین ظرفیت امیدبخش کشور نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایرانی و دینی است؛ در این باره خانواده‌ها باید توجیه شوند که این کشور به دست همین فرزندان ما می‌رسد؛ اگر خانواده‌ها بچه‌های خود را در مسیر انقلاب به خوبی تربیت کنند، در گام دوم انقلاب بسیار مؤثر خواهد بود و باعث پیشرفت کشور به قله‌های رفیع خواهد شد.

حجت‌الاسلام علوی، ازدواج آسان را یکی از راه‌حل‌های بسیار مهم در حل بسیاری از مسائل ارزیابی کرد و گفت: اگر خانواده‌ها تربیت قرآنی را مد نظر خود قرار دهند، در پیشرفت انقلاب و گام دوم انقلاب اسلامی بسیار مؤثر خواهد بود؛ برای این کار نیاز است که هم خانواده‌ها و هم دلسوزان نظام و انقلاب دست به دست هم دهند تا بتوانیم در این مسیر وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم و گام دوم انقلاب را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار