علائم ابتلا به کرونا با عوارض تزریق واکسن چه تفاوتی دارند؟

تهران (پانا) - به‌گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان معمولا علائم و عوارض تزریق واکسن تا چند روز موقتی بوده ولی علائم ابتلا به کرونا طولانی‌تر است.

کد مطلب: ۱۲۰۵۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
علائم ابتلا به کرونا با عوارض تزریق واکسن چه تفاوتی دارند؟

به‌گزارش ایسنا،‌ پرویز قزلباش ظهر امروز (۱۳ مردادماه) در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در رابطه با عوارض تزریق واکسن کرونا، اظهار کرد: معمولا عوارض تزریق واکسن کرونا چند ساعت بعد بروز می‌کند و افراد دچار علائمی مانند درد و قرمزی محل تزریق، ضعف و بی‌حالی، تب خفیف یا شدید و موقت، بدن‌ درد و غیره شود که پس از چند روز این علائم دیگر بروز نمی‌کند.

وی در رابطه با علائم ابتلا به بیماری کرونا، افزود: مبتلایان به کرونا ممکن است بدون علائم یا علائم خفیف یا شدید داشته باشند که معمولا طولانی‌تر از عوارض تزریق واکسن کرونا بوده و یکی از شایع‌ترین علائم ابتلا به کووید - ۱۹، درد قفسه سینه و احساس تنگی نفس است.

این مسئول با بیان اینکه در مواقع نادری امکان دارد فردی که واکسینه شده چند روز قبل از تزریق واکسن دارای علائم بیماری کرونا باشد، تصریح کرد: افرادی که پس از تزریق واکسن کرونا علائم شدیدی دارند مثل درد قفسه سینه هستند باید به پزشک یا مراکز ۱۶ ساعته سرپایی مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در رابطه با واکسیناسیون در خانم‌های باردار و شیرده، گفت: خانم‌های باردار باید براساس وضعیت بارداری خود با مراجعه به پزشک در این رابطه مشورت کنند؛ ولی در رابطه با دریافت واکسن کرونا در خانم‌های شیرده نکته خاصی در این زمینه وجود ندارد.

قزلباش در رابطه با واکسیناسیون گروه‌های هدف، اظهار کرد: اکنون واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۵۰ سال و مشاغلی که با افراد زیادی در ارتباط هستند اعم از خبرنگاران، پرسنل نیروی انتظامی، کارمندان بانک، اساتید و اعضای هیأت علمی و رانندگان تاکسی در حال انجام است و به زودی واکسیناسیون قضات نیز آغاز خواهد شد.

وی از افزایش قابل توجه بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: شب گذشته ۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند که میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران مبتلا به کرونا به بیش از ۴۰۰ تخت رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار