شریعتمداری: ۲هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مشاغل خانگی پرداخت می شود

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت با توجه به سهم سه درصدی مشاغل خانگی از کل اشتغال کشور، بانک مرکزی پرداخت ۲هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه سالانه به مشاغل خانگی را تصویب کرد که منتظر ابلاغ و تخصیص آن هستیم.

کد مطلب: ۱۲۰۴۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
شریعتمداری: ۲هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مشاغل خانگی پرداخت می شود

به گزارش ایرنا، «محمد شریعتمداری» عصر امروز (دوشنبه یازدهم مردادماه) در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اظهار داشت: هر چند این موضوع به بانک مرکزی فشار وارد می‌کند و باید از منابع قرض‌الحسنه پرداخت شود اما کمکی به توسعه مشاغل خانگی است.

وی افزود: ۳۰ درصد از این منابع در اختیار ستاد توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی کشور و ۷۰ درصد بر اساس سهمیه استانی تخصیص می یابد.

شریعتمداری با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ هزار نفر در بخش خانگی بدنبال دریافت تشهیلات بودند که بخش عمده این افراد را بانوان تشکیل می دهند، گفت: بخش اندکی از این افراد از تسهیلات استفاده کرده اند و تخصیص اعتبارات به طور جدی انجام نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از اواخر دهه ۸۰ مشاغل خانگی مورد توجه قرار گرفت، گفت: این حق بانوان است که در آخرین روز کاری دولت به این امر مهم بپردازید. اهمیت فوق العاده ای برای این کار قائل هستیم و امیدواریم در دولت بعدی هم به آن توجه شود.

وی ادامه داد: در مناظرات نامزهای انتخاباتی نیز به موضوع مشاغل خانگی پرداخته شد.

شریعتمداری با بیان اینکه روند نزولی پرداخت تسهیلات در بخش خانگی متوقف و روند صعودی آغاز شده است، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات و توسعه اشتغال خانگی در محل زندگی این امکان را فراهم می کند که محصولی تولید شود و گسترش یابد.

وی بیان داشت: بخشی از مشاغل خانگی در بخش تعاون است که باید مورد توجه قرار گیرد و سهم مناسبی از تسهیلات به این بخش اختصاص یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بنیاد ملی توسعه فناوری گفت: این بنیاد به عنوان نهادی تخصصی در سه بخش اصلی پژوهش، آموزش و توسعه‌بازار به ارائه خدمات می پردازد.

وی گفت: ایجاد و توسعه پلتفرم های پرورش نیروی انسانی متخصص، ایجاد و توسعه کسب و کارهای نوآور، توسعه بازار در داخل و خارج کشور و سازماندهی اجزای زیست ‌بوم توسعه کسب وکار مبتنی بر فناوری‌های نوین، از جمله اهداف راه اندازی این بنیاد ملی به شمار می رود.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه مشاغل خانگی اکنون در حوزه های صنعت، تکنولوژی و فناوری فعال شده اند گفت: مشاغل خانگی تنها اختصاص به تولید محصولات خانگی ندارد بلکه فراتر رفته است و در خانه ها شاهد تولیدهای نوین هستیم.

این مقام مسوول با بیان اینکه سال گذشته ۲میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان در اختیار صندوق بیمه روستایی و عشایر برای حمایت از روستاییان قرار گرفت گفت: در این دولت افراد تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری از ۶۴۰ هزار نفر به ۲میلیون نفر افزایش یافت.

وی با اشاره اینکه بخشی از منابع صندوق امید و پست بانک از سوی بانک مرکزی اختصاص نیافته است، گفت: سه هزار میلیارد تومان منابع بازپرداختی را داریم که با توقف در این منابع، تحت فشار هستیم و باید شرایطی فهم شود که این منابع پرداخت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار