فرمانده نیروی هوایی ارتش :

پایگاه شهید لشکری با پروازهای متعدد نقشی مهمی در تامین امنیت کشور دارد

تهران (پانا) - فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به وجود هواپیماهای مختلف، آموزش خلبانان و ماموریت‌های متعدد این پایگاه گفت پایگاه شهید لشکری مهرآباد نقش تاثیرگذار و مهم در تامین امنیت ایران اسلامی دارد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
پایگاه شهید لشکری با پروازهای متعدد نقشی مهمی در تامین امنیت کشور دارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی هوایی ارتش، سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان جدید و قدیم پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد که با حضور فرماندهان نیروهای مسلح و مسئولین سازمان هواپیمایی و فرودگاه‌های کشور برگزار شد با اشاره به فارغ‌التحصیلی بیش از ۱۰۰ نفر از خلبانان و کارکنان پروازی بخش‌های مختلف این یگان گفت: پایگاه شهید لشکری مهرآباد به علت استقرار هواپیماهای مختلف، آموزش خلبانان، انجام ماموریت‌ها و پروازهای متعدد اهمیت بالایی در تامین امنیت کشور دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به پروازهای مردم یاری، همیاری توسط این پایگاه که در بحران‌های سیل، زلزله، به مردم جنوب کشور و استان گلستان انجام شده اظهار کرد: با توجه به اینکه این حوادث در ایام عید نوروز رخ داد کارکنان این یگان بلافاصله با حضور در محل ماموریت پروازهای موثری را انجام دادند.

نصیرزاده با بیان اینکه پروازهای متعددی به خارج از کشور در پشتیبانی از محور مقاومت و همیاری به مردم مسلمان و مظلوم میانمار از این پایگاه انجام شده و پروازهایی که از این یگان انجام می‌شود اهمیت ویژه‌ای دارد خاطرنشان کرد: هر پروازی که برای این پایگاه برنامه‌ریزی می‌شود برای ماموریت مهم و ویژه‌ای در نظر گرفته شده و باید این پرواز حتما در یک ساعت خاص انجام گیرد و اگر تاخیری در آن به وجود بیاید بخش عمده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اسکرامبل و الرت این پایگاه نقش حساسی دارد تصریح کرد: این پایگاه ماموریت ویژه‌ای در حراست و تامین امنیت منطقه‌ای خاص را به عهده دارد و آن منطقه بسیار مهم و حیاتی است و همچنین همه امور پشتیبانی عمومی از آشیانه جمهوری اسلامی ایران، منازل سازمانی و خدماتی نیز توسط این پایگاه انجام می‌شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: پایگاه شهید لشکری مهرآباد با دارا بودن سه شهرک بزرگ مسکونی کارهای بسیار عظیمی در حوزه عملیاتی، خدماتی، روحیه و رفاه، مردمیاری، معیشت و منزلت انجام داده است و از پتانسیل بالایی برخوردار است.

نصیرزاده با اشاره به همسایگی پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش با فرودگاه‌های کشور، بویژه مهرآباد و پروازهای متعدی که از این یگان و یگان‌های و مناطق مختلف دیگر انجام می‌شود، گفت: به همه پایگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شده که همکاری لازم با فرودگاهای کشور به نحو احسن داشته باشند.

وی با بیان اینکه همه ما سربازیم و یک خط قرمز داریم گفت: همه متعلقات، زمین، عرصه و عیان در یگان‌های نظامی متعلق به فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) می‌باشد و ما نگهبان و بهره‌بردار این مجموعه هستیم و اگر اقدامی به منظور خاصی برای تضعیف حضور و امکانات ما شود، طبق دستورالعمل‌های موجود اقدام خواهیم کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه با اشاره به تودیع و معارفه فرماندهان جدید و قدیم پایگاه شهید لشکری، بیان کرد: این تغییرات در راستای توصیه‌های فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در خصوص همتاسازی، جانشین پروری و اعتماد به جوانان انجام می‌شود و باعث پویایی و نشاط در یگان‌ها می‌شود.

نصیرزاده ضمن تقدیر و رضایتمندی از دوران فرماندهی امیر سرتیپ دوم خلبان زال بیگی در پایگاه شهید لشکری گفت: ایشان یک خلبان هواپیمای شکاری اف ۴ و معلم خلبان زبده گردان آموزشی هستند که با سال‌ها کار معلمی، خلبانان زیادی را پس از آموزش تحویل نیروی هوایی ارتش داده اند و با سال‌ها خدمت در پایگاه‌های مختلف و تجربه اندوخته، اثرات بسیار مثبتی را نیز در دوران فرماندهی خود در این یگان داشته است.

وی ضمن معرفی امیر سرتیپ دوم خلبان بهمن بهمرد به عنوان فرمانده جدید این پایگاه گفت: امیر بهمرد یکی از فرماندهان خوب نیروی هوایی است که فعالیت چشمگیری در پایگاه وحدتی داشته است و انشالله منشا خیر و برکت در این پایگاه خواهد شد و امیدواریم شاهد شکوفایی و افزایش توان، مباحث عمرانی، بهداشتی، درمانی و فنی پیش از پیش این یگان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار