اشرفیان: ائمه جمعه در احصا و رفع مشکلات به دولت کمک کنند

تهران (پانا) امام جمعه شهرستان نیمروز با بیان اینکه باید دولت جوان حزب اللهی به معنای حقیقی کلمه شکل بگیرد، اظهارداشت با تشکیل دولت جوان حزب اللهی حقیقی، بسیاری از دغدغه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تربیتی جامعه و مشکلات جهان اسلام حل خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
اشرفیان: ائمه جمعه در احصا و رفع مشکلات به دولت کمک کنند

حجت الاسلام مجتبی اشرفیان، امام جمعه نیمروز (سیستان و بلوچستان) در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به جایگاه شبکه امامت جمعه گفت: مردم از شبکه امامت جمعه، انتظار راهبری و هدایت صحیح حرکت جامعه، مصداق اسوه حسنه بودن، پدری و پیگیری مطالبات به حق قانونی و شرعی و مدنی را دارند.

وی افزود: امام جمعه موفق، کسی است که مردمی‌تر، پیگیرتر، به دور از تشریفات اداری و حجاب‌های این چنینی باشد، محب و محبوب مردم باشد. انتظار متقابل امام جمعه از مردم، اعتماد، همراهی و پایبندی به اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی است.

امام جمعه شهرستان نیمروز با بیان اینکه انتظار از امام جمعه باید براساس جایگاه و وظیفه و شرایط موجود باشد، تصریح کرد: انتظار مردم از خطبای نماز جمعه این است که توانایی تحلیل داشته باشند و سخنان نو بیان کنند. طرح نو در اندازند و مطالبی بیان کنند که تکراری و کلیشه‌ای نباشد.

وی با بیان اینکه دفاتر ائمه جمعه باید از همه اقشار مردم با هر وضعیتی با روی گشاده استقبال کنند و در صدد حل مشکلات بر‌آیند، خاطرنشان کرد: اینکه امروز مردم در این نظام اسلامی به دفاتر ائمه جمعه مراجعه می‌کنند و به دنبال حل مشکلات خود هستند، این افتخار بزرگی است که چنین اعتمادی میان نظام و مردم وجود دارد.

حجت الاسلام اشرفیان، مهمترین وظیفه ائمه جمعه را انسجام بخشی و هدایت فرهنگی در منطقه و سیاست گذاری کلان در راستای پیشبرد اهداف انقلاب و گام دوم انقلاب دانست و تاکید کرد: ائمه جمعه فرماندهان قرارگاه فرهنگی هستند، و باید به خوبی این مسائل را فرماندهی کنند. متاسفانه این باور در برخی نهادها و مجموعه‌ها وجود ندارد و گاهی از موارد نه تنها شاهد همراهی آنها نیستیم، بلکه برخلاف جهت مسائل نیز حرکت می‌کنند، در حالی که اگر به این موضوع باور داشته باشند می‌توان انتظارات خوبی را در حوزه مسائل فرهنگی داشت.

وی با بیان اینکه، نماز جمعه عبادتی است که در ظهر روز جمعه و با شرائط خاصی انجام می‌شود و فضیلت‌های زیادی دارد، ادامه داد: در دین اسلام به نماز جمعه تاکید فراوانی شده و خداوند در قرآن مؤمنان را به حضور در نماز جمعه دعوت فرموده است. شرکت در نماز جمعه علاوه بر ارزش معنوی و تاثیرات اخلاقی و اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده و روابط اجتماعی، موجب افزایش آگاهی سیاسی می‌شود.

استاد حوزه علمیه، افتخار امام جمعه را خدمتگزاری صادقانه و خاضعانه به مردم در حکومت اسلامی توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از مهم ترین پایه های ببانیه گام دوم انقلاب، تشکیل دولت جوان حزب اللهی است، شبکه امامت جمعه به عنوان شبکه بزرگ و هوشمند مردمی و راهبری سیاسی به استقبال و همراهی این دولت جوان حزب اللهی برود و کمک کند به این دولت تا با احصاء مشکلات و اولویت‌های نیازها و مطالبات مردمی هر منطقه تا بعد از تشکیل حکومت اسلامی مردم بعینه مرحله دولت اسلامی را احساس کنند و بسرعت به سمت جامعه اسلامی و تمدن اسلامی حرکت کنیم که ان شاءالله بستر ظهور آخرین حجت و منجی عالم بشریت فراهم شود.

وی افزود: چرا که اگر دولت جوان حزب اللهی به معنای حقیقی کلمه شکل بگیرد، بسیاری از دغدغه های سیاسی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تربیتی جامعه و بلکه(با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ام القرای جهان اسلامی است) مشکلات جهان اسلام حل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار