خوراکی‌هایی که برای بهبود یافتگان کرونا معجزه می‌کند

تهران (پانا) - پس از ابتلا به کرونا، برخی مواد غذایی باید به مقدار کافی در رژیم غذایی وجود داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
خوراکی‌هایی که برای بهبود یافتگان کرونا معجزه می‌کند

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از اسپوتنیک، متخصص غدد در کلینیک تغذیه پزشکی در روسیه، همکار تحقیقاتی موسسه علمی فدرال "مرکز تحقیقات فدرال تغذیه و بیوتکنولوژی، خانم "یورگیتا واراوا" معتقد است که خوردن پروتئین مهم‌ترین نکته در رعایت رژیم غذایی پس از بهبودی از کرونا است.

به گفته او، یک رژیم غذایی متعادل و متنوع نقش مهمی در روند بهبودی بعد از کووید ۱۹ نقش اصلی بازی می‌کند و باید کالری دریافتی از پروتئین بسیار بالا باشد، بر این اساس بین ۲۰-۳۰ کیلو کالری در هر کیلوگرم وزن بدن در روز باید پروتئین بخورید، با در نظر گرفتن شدت بیماری و وزن اولیه بدن این مقدار فرق دارد.

همچنین، این متخصص اضافه کرد، پروتئین باید به مقدار کافی در رژیم غذایی وجود داشته باشد - این برای مقابله با تحلیل و آتروفی عضلات در طول بیماری لازم است.
پس از بهبودی از کرونا باید مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی وجود داشته باشد و بین ۱.۲ تا ۲ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن پروتئین لازم است، برای مقابله با تحلیل رفتن عضلات، با در نظر گرفتن وضعیت کلیه‌ها توصیه می‌شود حداقل سه یا چهار وعده محصول پروتئینی از شیر، محصولات لبنی، ماست، پنیر دلمه، ماهی، تخم مرغ، مرغ، گوشت (سوسیس و کالباس شامل نمی‌شوند)، لوبیا و سویا را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار